مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / تاثیر کلمات کلیدی در سئو وب سایت
تاثیر کلمات کلیدی در سئو وب سایت
نظرات: 3 نظر تگ ها: تاثیر کلمات کلیدی در سئو سایت|اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت

تاثیر کلمات کلیدی در سئو وب سایت


اهمیت تاثیر کلمات کلیدی در سئو وب سایت چیست؟

در پاسخ به این سوال ابتدا باید گفت خوب سئو وب سایت را شناخت پس تعریف کوتاهی از سئو وب سایت داشته باشیم، سئو وب سایت در حقیقت گرفته شده از عبارت Search Engine Optimization است که معنی بهینه ‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل را دارد؛ البته بهینه ‌سازی موتورهای جستجوگر گوگل خود معنای جداگانه ای دارد. دقت داشته باشید سئو وب سایت و یا بهینه ‌سازی موتورهای جستجوگر  گوگل یک کار غیراخلاقی و یادخالت و دست کاری در کار آن هانیست، بلکه می توان گفت این روش‌ یک روش کمکی برای بهبود در دیده شدن وب‌ سایت ‌های گوناگون در نتیجه‌ی جستجوهایی است که انجام می شود.
با توجه به این توضیحات، معنی سئو وب سایت رامی توان اینطور بیان کرد که سئو وب سایت مجموعه از روش ها را در اختیار افراد قرارمی دهد که بااستفاده از آ‌ن ها امکان تغییر استراتژیک یک وب سایت فراهم می شود؛ دقت داشته باشید که فرآیند سئو سازی یک فرآیند ساده و آسان نیست بلکه برای انجام دادن درست آن به یکسری آموزش، علم و پس زمینه نیاز است؛ بنابراین مهندسین سئو وب سایت رامی توان افرادی در نظر داشت که در این زمینه مهارت و اطلاعات کافی و مفید را کسب کرده اندو می توانند به این موضوع کمک نمایند.
البته پاسخ به سوال سئو وب سایت چیست را نمی توان فقط محدود به بهینه‌ سازی موتورهای جستجوگر گوگل دانست، بلکه این علم را می توان مناسب برای زمان هایی دانست که تصمیم داریم وب سایت مد نظر خود را برای افراد بازدیدکننده مناسب سازی نماییم که برای این کارباید فاکتورهای مشخصی را بر روی وب سایت انجام دهیم.
 

اهمیت کلمات کلیدی در سئو وب سایت

مهم ترین گام، پیش از تولید محتوا شناسایی کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی در حقیقت عاملی مهم در تعیین هدف تولید محتوا محسوب می شود. اگر محتوا بدون هدف مشخصی تولید شود طبیعتاً چندان ارزشی نخواهدنداشت و گوگل به آن محتوا توجه نمی کند؛ همچنین باعث می شود که به‌ اندازه‌ی کافی در بالابردن جایگاه وب سایت خود در لیست پیشنهادی گوگل موثر نباشد.
در انتخاب کلمات کلیدی برای موضوعی خاص، باید توجه داشت که افراد معمولاً چه کلماتی را بیشتر جستجو می کنند. انتخاب همان کلمات به عنوان کلمه‌ی کلیدی، به ما در بهینه ‌سازی وب سایت کمک می کند. همچنین حتماً باید در نظر داشت که انتخاب یک کلمه به عنوان یک کلمه‌ی کلیدی تاچه قدرمی تواند ما را به هدف مان نزدیک کند؛ این هدف می تواند برای هر کسی متفاوت باشد جلب توجه کاربران درآمدزایی، ارائه خدمات و یا فروش محصولات و… باشد.

همان گونه که گفتیم، یکی ازمهم ترین نکات در انتخاب کلمه‌ی کلیدی توجه به این نکته می باشد که مخاطبان بیشتر چه کلمه‌ای را سرچ می کنند. اولین کار این است، هر کلماتی را که به عنوان کلمات کلیدی به ذهنمان می‌آیند، در یک صفحه نوشته و جمع‎‌آوری نماییم. احتمالا ممکن است که در انتخاب برخی کلمات اشتباه کرده باشیم. پس باید درعین حال از ابزارها و یا ترفندهایی هم برای بالابردن دقت کارمان استفاده نماییم.
 

انتخاب کلمات کلیدی در سئو وب سایت

از جمله می توان از ابزارهای موثر برای پیدا کردن کلمات کلیدی به کیورد پلنر استفاده کرد که از ابزارهای جانبی گوگل‌ ادز محسوب می شود. این ابزار در واقع به کسانی که قصد استفاده از سیستم تبلیغات گوگل را دارند کمک می کند. برای استفاده کردن از این ابزار، کاربران باید کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود را در کیورد پلنر وارد نمایند؛ بعد از آن می تواند اطلاعاتی کاربردی و مفید درباره‌ی کلمه‌ی کلیدی مورد نظر خود پیدا نماید. از جمله این اطلاعات می تواند میزان جستجو، تبلیغات و سطح رقابت پیرامون آن کلمه باشد. در حال حاضر، استفاده از این ابزار توسط موتورهای جستجو گر گوگل با محدودیت روبه رواست و فقط در صورت داشتن یک کمپین تبلیغاتی فعال در گوگل امکان استفاده از آن ابزار را برای مخاطبان در نظر گرفته اند.
در صورت استفاده از کیورد پلنر مخاطبان باید دقت داشته باشند که اعداد ارائه ‌شده در این ابزار نشان دهنده تعداد ورودی ‌های آن ها در حین تبلیغات در گوگل می باشد. بنابراین با آمار حقیقی جستجو در گوگل اختلاف دارد. مخاطبان همچنین در حین بررسی جستجوی یک کلمه حتما باید به روند صعودی و نزولی بودن آن هم توجه داشته باشند. نکته‌ی بسیار مهم که باید در نظر داشته باشیم این است که علاوه براستانداردهای و قوانین سئو وب سایت، تعداد تبلیغات در گوگل و هزینه‌ی آن ها نیز در رقابت ‌پذیری کلمات در این بخش تاثیرگذار می باشد.
 

تحقیق کلمات کلیدی در سئو وب سایت

دقت کردن به پیشنهادهای گوگل در موقع جستجو راه کار دیگری می تواند برای انتخاب دقیق ترکلمات کلیدی برای تولید محتوا محسوب شود، مواقعی که کلمه ‌ای را در نوار جستجوی گوگل تایپ می کنید، گوگل به‌ شما کلمات و عبارت های مشابه دیگری را پیشنهاد می دهد. این عبارات در حقیقت کلمات و عباراتی هستند که به‌ دفعات بسیارزیادی توسط کاربران جستجو شده‌اند. همچنین دقت کردن به پیشنهادات گوگل در پایان صفحه‌ ی نتایج هم می تواند موثر و کاربردی باشد. این پیشنهادات از‌ لحاظ معنی و مفهوم به آ‌نچه که جستجو کرده‌اید نزدیک هستند، ضمن این که بیشتر از سایر کلمات مشابه در گوگل جستجو شدند.
ابزاری بعدی که در این جا می خواهیم با آن آشنا شوییم ابزار کی دبلیو فایندر است که می تواند به انتخاب دقیق و کامل کلمات کلیدی کمک نماید. شما می توانید به وب سایت Kwfinder.com مراجعه نمایید. این وب سایت به بازدیدکننده این امکان را می دهد که تا سقف 10 کلمه را به صورت رایگان بررسی نماید ومیزان جستجو و سطح رقابت‌ پذیری آن را مشاهده کند. مزیت کی دبلیو فایندر نسبت به کیورد پلتر این است که میزان رقابت را قبل و بعد از هر کلمه براساس استانداردهای سئو وب سایت تخمین می زند.


 

ارتباط تجربه کاربری UX و سئو وب سایت

هدف از تجربه کاربری (UX) احساس راحتی و امنیت کاربران در حین مراجعه به وب سایت و استفاده کردن از آن است؛ این که کاربران بتوانند با خیال راحت و بدون داشتن محدودیتی محتوای وب سایت را درک نمایند. طراح یک وب سایت قطعاً چنین موقعیتی که تجربه‌ی کاربری را به‌ شکل مطلوبی برای بازدیدکنندگان خود فراهم آورد در اولویت قرارمی دهد. علاوه بر آن حتماً تجربه‌ی کاری مفید، سئو حرفه ای هم از اولویت‌های او محسوب می شود.
تجربه‌ی کاری مفید و سئو حرفه ای عمدتاً با هم مرتبط هستند. مانند تولید محتوای منحصر به فرد، استفاده از عکس های با کیفیت، بالابودن سرعت وب سایت و… نیز بر تجربه‌ی کاری و بر بهینه ‌سازی وب سایت ‌های اینترنتی برای موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید می باشدقطعاً مطلوب بودن تجربه‌ی کاربری و هر چه قوی تربودن سئو تضمینی برای موفقیت هر وب سایتی محسوب می شود؛ اما این دو در مواقعی هم می توانند در تقابل یکدیگر قرار بگیرند. در چنین موقعیتی طراح یک وب سایت باید راهی را انتخاب کند که بیشترین منفعت و کمترین ضرر را برای خود داشته باشد.
هما‌ن گونه که می دانیم، می توان از تکنولوژی های متفاوتی برای طراحی صفحات یک وب سایت استفاده کرد. این تکنولوژی ها عموماً درخدمت تجربه‌ی کاربری هستند؛ اما در عین حال می توانند بسان مانعی در درک محتوای صفحات توسط گوگل نیز باشند، بنابراین هرچند تجربه‌ی کاربری را بهتر می کنند، اما بر سئو اثر منفی دارند. در چنین مثالی باید توجه داشت که می توان با اعمال تغییرات جزئی در تکنولوژی هایی که در طراحی صفحات یک وب سایت به کار گرفته ‌می شوند، از تاثیر منفی آ‌‌ن ها بر سئو جلوگیری کرد و یا آن را به‌ کلی حذف کرد. پس ‌این طور نیست که راه حلی برای حذف چنین تقابل هایی وجود نداشته باشد. نکته‌ی بسیار مهم آن است که طراح وب سایت ‌ها به تقابل های این‌ چنینی که هر ازچندگاهی امکان بروز آن ها وجود دارد دقت داشته باشند و با گرفتن تصمیمی به موقع چنین تقابل هایی را از میان بردارند.

 

معرفی شرکت طراحی و سئو وب سایت

اگر به دنبال یک شرکت و مجموعه معتبر برای طراحی وب سایت و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تان هستید ودر گوگل صفحات و شرکت های زیادی دیده اید وبه هر نحوه ی از خدمات و فعالیت های آن ها اطمینان کامل ندارید، به شما تبریک می گوییم، شما همین الان در مکان درستی هستید، گروه وب سایت وان بابیش از 16 سال تجربه حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت وبا استفاده از کادر متخصص و نخبه در این صنعت ، تلاش کرده بهترین خدمات با بهترین کیفیت را برای مشتریانش ارائه دهد، وبا نگاهی به رزومه گروه وب سایت وان، ومشاهده خدمات و فعالیت های این مجموعه ، امیدوارهستیم جواب همه ی سوالاتتان را بگیرید.
لازم به توضیح است که همین الان که شما عزیزان درحال خواندن این مقالات و مقالات و آموزش های دیگر گروه وب سایت وان هستید، تایید گفته های مان است، وب سایت گروه وب سایت وان با عبارات تخصصی "سئو وب سایت" ، "طراحی وب سایت" ، "بهینه سازی وب سایت" ، با قدرت در صفحه اول لیست نتایج جستجوی موتوری های جستجوگر گوگل در کشور عزیزمان ایران قرار دارد، این خود بزرگترین رزومه ما برای بازاریابی و گرفتن مشتری جدید میباشد.

دیدگاه کاربران