نرخ پرش چیست؟
هر بار که وارد حساب Google Analytics خود می شوید، همیشه در همان صفحه اول پیش روی شماست. افزایش و کاهش یافتن این عدد باعث می شود که بپرسید چه مشکلی پیش می آید. مشکل این است که این اعداد چگونه کار میکنند و چطور در سئو وب سایت تاثیر گذار هستند. بالاخره عدد مناسب برای نرخ پرش چقدر باید باشد، و اینکه چه نرخ پرشی خیلی بالاست و چه نرخ پرشی عالی هست؟ این پست به شما نشان می دهد که چگونه به طور کامل نرخ پرش خود را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید. به این ترتیب، میدانید که آیا واقعاً برای صنعت شما بسیار بالا است یا کاملاً طبیعی است. همچنین استراتژیهایی را برای بررسی نرخ پرش شما و درک آنچه باعث افزایش آن میشود به اشتراک میگذارم. من همچنین برخی از رازهای خود را برای کاهش نرخ پرش شما به شما خواهم گفت. اما ابتدا، بیایید در مورد اینکه نرخ پرش دقیقاً چیست و چرا باید به آن اهمیت دهید صحبت کنیم.
Bounce Rate چیست و اهمیت آن در سئو وب سایت
"جهش" زمانی اتفاق می افتد که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند و بدون تعامل بیشتر با سایت شما را ترک می کند. نرخ پرش شما درصد بازدیدکنندگانی که از سایت شما پرش می کنند را نشان می دهد. منظور ما از "تعامل بیشتر" چیست؟ بهطور پیشفرض، گوگل افرادی را که فقط از یک صفحه در سایت شما بازدید میکنند، بهعنوان جهش حساب میکند. اگر آنها حداقل از دو صفحه بازدید کنند، شما خوب هستید! نرخ پرش در گزارش مروری در گوگل آنالیتیکس، نرخ پرش در سراسر سایت شما است. صفحه Google Analytics که نرخ پرش را نشان می دهد را در تصویر زیر مشاهده میکنید: توجه: Google در حال غروب این نسخه از Google Analytics (که اکنون Universal Analytics نامیده می شود) است. از 1 ژوئیه 2023، پردازش دادههای جدید متوقف میشود، بنابراین مطمئن شوید که GA4 را برای شروع جمعآوری دادهها از هماکنون راهاندازی کردهاید. این میانگین تعداد پرش در تمام صفحات شما تقسیم بر تعداد کل بازدیدها از همه آن صفحات در همان دوره است. همچنین می توانید نرخ پرش یک صفحه، بخش یا بخش از سایت خود را ردیابی کنید. وقتی شروع به بررسی گزارشهای بخش مختلف میکنیم، نحوه مشاهده این اطلاعات را به شما نشان خواهم داد. نرخ پرش یک صفحه دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. این تعداد کل پرش تقسیم بر تعداد کل بازدیدهای یک صفحه است. این اینفوگرافیک به سوالات پرطرفدار درباره نرخ پرش و نکاتی برای کمک به شما در بهبود نرخ پرش پاسخ می دهد: صرف نظر از نوع سایت شما، ممکن است بخواهید یک نرخ پرش بخش بندی شده را پیاده سازی کنید. چرا؟ پست های وبلاگ شما ممکن است میانگین نرخ پرش بسیار متفاوتی نسبت به صفحات محصول، صفحات نمایشی یا حتی صفحه درباره شما داشته باشند. بعداً به جزئیات خواهیم پرداخت؛ فقط بدانید که تقسیم بندی می تواند به شما در درک بهتر نرخ پرش وب سایت کمک کند. بنابراین، چرا نرخ پرش مهم است؟ در سال 2017، Semrush گزارش داد که نرخ پرش چهارمین فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است. نرخ پرش چهارمین فاکتور مهم گوگل است: به گفته گری ایلیس، گوگل در حال حاضر از نرخ پرش در معیارهای الگوریتم خود استفاده نمی کند. الگوریتم گوگل ممکن است به طور مستقیم نرخ پرش را در نظر نگیرد، اما نشان می دهد که آیا کاربر اطلاعات شما را مفید دانسته است یا خیر. اگر کاربر روی صفحه شما کلیک کند و بدون هیچ گونه تعاملی آن را ترک کند، این می تواند به گوگل نشان دهد که سایت شما چیزی نیست که به دنبال آن است. به نظر می رسد نتیجه شما با هدف جستجوگر مطابقت ندارد. در نتیجه، گوگل فکر می کند، "شاید این صفحه نباید در نتایج آنقدر بالا باشد." می توانید ببینید اینها چگونه به هم متصل می شوند؟ درک نرخ پرش می تواند به شما بگوید که آیا استراتژی بازاریابی شما موثر است و آیا بازدیدکنندگان شما با محتوای شما درگیر هستند یا خیر. نکته کلیدی این است که "هدف" خود را درک کنید و نرخ پرش خود را به گونه ای کاهش دهید که معنی ارائه دهد.
نرخ پرش خوب برای سئو وب سایت چیست؟
بسیاری از متغیرهای مختلف تعیین می کنند که نرخ پرش "خوب" چیست. مواردی مانند نوع کسبوکار، صنعت، کشور و انواع دستگاههایی که بازدیدکنندگان شما از آنها استفاده میکنند، همگی بر میانگین نرخ پرش خوب برای سایت شما تأثیر میگذارند. به عنوان مثال، میانگین نرخ پرش در بین صنایع حدود 47 درصد است. با این حال، نرخ پرش بسته به دستگاه متفاوت است، به طوری که موبایل دارای میانگین نرخ پرش 51 درصد است. اگر هنوز در مورد نرخ پرش مورد نظر خود مطمئن نیستید، گوگل آنالیتیکس می تواند به شما در کشف آن کمک کند. گوگل آنالیتیکس تصویری سریع از میانگین نرخ پرش برای آنچه که معتقد است صنعت شماست ارائه می دهد. این کار را با بنچمارک انجام می دهد. ابتدا باید بنچمارک را در گوگل آنالیتیکس تنظیم کنید. در بخش مدیریت، برای مشاهده ویژگی مورد نظر برای مشاهده نرخ پرش کلیک کنید. سپس گزارش ها را باز کنید و Audience > Benchmarking را انتخاب کنید. نوار کناری google analytics با دکمه زمان واقعی برجسته شده است: اکنون می توانید میانگین های صنعت را مقایسه کنید. فقط به گزارش رفتار خود بروید. روی «محتوای سایت» و سپس «صفحات فرود» کلیک کنید. بلافاصله میانگین نرخ پرش در سراسر سایت را مشاهده خواهید کرد. آمار از google analytics: البته، میانگین سایت میتواند آنقدر وسیع باشد که نمیتواند یک معیار ارزشمند باشد. برای مشاهده نرخ پرش بر اساس کانالها، مکان یا دستگاهها، میتوانید بیشتر به آن دقت کنید. آمار از google analytics: به عنوان مثال، اکنون می توانید میانگین صنعت را برای صفحات وبلاگ یا محصول خود مقایسه کنید. در بخش «مخاطبان» Google Analytics، به «رفتار» و سپس «معیارسازی» بروید. سپس «کانالها» را انتخاب کنید. اکنون می توانید verti خود را انتخاب کنید محاسبه کنید و هر دوره ای را که می خواهید مرور کنید مقایسه کنید. این باید به شما ایده بهتری از عملکرد نرخ پرش وب سایت خود در مقایسه با میانگین کانال ارائه دهد. در نهایت، نرخ پرش "خوب" برای هر سایت متفاوت خواهد بود. حتی ممکن است برای هر صفحه در سایت شما متفاوت باشد. من به شما پیشنهاد میکنم روی روندهای نرخ پرش خود در طول زمان تمرکز کنید و اینکه چگونه میتوانید بالاترین آنها را برای افزایش تبدیل بهبود بخشید. تمرکز باید بر روی استفاده از این معیار برای یافتن نقاط ضعف در سایت شما باشد. نگران ضربه زدن به یک عدد جادویی نباشید. اکنون، بیایید ببینیم چگونه می توانید نرخ پرش خود را بهبود بخشید.
نحوه تجزیه و تحلیل نرخ پرش برای سئو وب سایت
نرخ پرش در سراسر سایت شما بیش از آن گسترده است که چیزی جز یک معیار بیهودگی نباشد. برای درک واقعی نرخ پرش خود، باید آن را محدود کرده و بر اساس متغیرهای مختلف گروه بندی کنید. شما نمی توانید شروع به کاهش نرخ پرش خود کنید تا زمانی که واقعاً متوجه شوید که چه چیزی باعث بالا بودن آن شده است. میتوانید معیار نرخ پرش را که در Google Analytics مشاهده میکنید به چند روش تغییر دهید. همانطور که قبلاً در بالا ذکر کردم، اولین راه تقسیمبندی نرخ پرش شما است. ما نه گزینه بخش را بررسی خواهیم کرد تا به شما در ارزیابی و بهبود نرخ پرش خود کمک کند. نرخ پرش بخش بر اساس سن تعداد زیادی جمعیت شناسی مختلف وجود دارد که Google Analytics آنها را ردیابی می کند، که به شما امکان می دهد ترافیک سایت خود را بهتر بخش بندی و تجزیه و تحلیل کنید. یکی از این موارد محدوده سنی بازدیدکنندگان شماست. برای مشاهده نرخ پرش بر اساس محدوده سنی، به بخش «مخاطب» و سپس «دموگرافیک» در نوار کناری سمت چپ نگاه کنید. سپس روی گزینه «سن» کلیک کنید. نرخ پرش براساس سن google analyics: گزارش حاصل باید چیزی شبیه به این باشد. آمار از google analytics: اکنون به راحتی می توانید ببینید که آیا نرخ پرش شما در محدوده سنی خاصی بالاتر است یا خیر. در مثال بالا می توانید ببینید که افراد سالخورده (65+) نسبت به بقیه بازدیدکنندگان این سایت دارای نرخ پرش بسیار بالاتری هستند. اگر سالمندان بخشی از بازار هدف ایده آل شما هستند، مطمئن شوید که صفحات وب خود را به درستی برای بازاریابی برای آنها ساختار می دهید. به عنوان مثال، از استفاده از اصطلاحات تخصصی، زبان مرسوم، و عامیانه خودداری کنید.
نرخ پرش بخش بر اساس جنسیت
گزینه «جنسیت» درست زیر «سن» در منوی سمت چپ است. نوار کناری گوگل آنالیتیکس: این گزارش نرخ پرش شما را برای مردان و زنان به شما می گوید. آمارهای گوگل آنالیتیک به دو دسته مرد و زن تقسیم شده است. اکنون می توانید به راحتی ببینید که آیا سایت شما یک جنسیت را نسبت به دیگری بهتر حفظ می کند یا خیر. اگر نرخ پرش وب سایت شما با یک جنسیت بالاتر است، مطمئن شوید که به طور تصادفی این تصور را ایجاد نمی کنید که فقط جنس دیگر را هدف قرار می دهید.
نرخ پرش بخش بر اساس Affinity
گزینه بعدی در بخش «مخاطبان» در زیر «علاقهها» و سپس «ردههای وابستگی» قرار دارد. نوار کناری گوگل آنالیتیکس با دکمه طبقه بندی وابسته برجسته شده است: نرخ پرش این گروه بر اساس علایق بازدیدکنندگان است. آمار تجزیه و تحلیل گوگل به دسته های وابسته تقسیم شده است: بررسی کنید که کدام دستههای وابسته بالاترین نرخ پرش را دارند تا ببینید آیا در گروههای بازاریابی کلیدی ضرر میکنید یا خیر. در مثال بالا می توانید ببینید که این سایت به بهترین وجه با متخصصان کسب و کار و شاترباگ ها تعامل دارد. تعامل با دوستداران موسیقی، عاشقان سینما و علاقه مندان به زندگی سبز ضعیف ترین است. این دانش می تواند به شما کمک کند آن گروه ها را با تصاویر و محتوای خود هدف قرار دهید.
نرخ پرش بخش بر اساس مکان
در «مخاطبان» بمانید و به «علاقهها» بروید تا بخش «جغرافیایی» را پیدا کنید. در آن، میتوانید برای گزارش بخش دیگری روی «مکان» کلیک کنید. نوار کناری Google Analytics با دکمه مکان برجسته شده است: ابتدا، نقشه ای با کد رنگی می بینید که نشان می دهد بیشتر بازدیدکنندگان شما از کجا آمده اند. در زیر آن، نسخه جدول را مشاهده خواهید کرد که بازدیدکنندگان شما را بر اساس منطقه جغرافیایی تقسیم می کند. آمارهای google analytics به مکان ها تقسیم شده است: این به شما نرخ پرش شما را بر اساس کشور می دهد. مثال بالا نشان می دهد که استرالیا و بریتانیا نسبت به سایر کشورها دارای نرخ پرش بسیار بالاتری هستند. میتوانید بیشتر در آن تحقیق کنید تا ببینید آیا استانهای خاصی بدتر از سایر استانها درگیر هستند یا خیر. سپس، میتوانید استراتژی بازاریابی خود را با مناطقی که میخواهید شاهد بهبود باشید، تطبیق دهید.
نرخ پرش بخش برای بازدیدکنندگان جدید
یک بخش خوب برای بررسی «New Vs. بازگشت» خرابی. همچنین در بخش «مخاطب» در بخش «رفتار» قرار دارد. نوار کناری Google analytics با دکمه جدید در مقابل بازگشت برجسته شده است: اکنون می توانید ببینید که آیا بازدیدکنندگان جدید شما بیشتر از بازدیدکنندگان بازگشتی هستند یا خیر. آمارهای گوگل آنالیتیک به نوع کاربری تقسیم شده است: من انتظار دارم بازدیدکنندگان جدید شما نرخ بالاتری داشته باشند. می توانید منبع اکتساب را به عنوان یک بعد ثانویه مشاهده کنید تا ارزش بیشتری از این بخش دریافت کنید. کافیست روی لیست کشویی “Secondary Dimension” در بالای جدول کلیک کنید و از لیستی که در زیر ظاهر می شود “Source” را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر در مورد خرید صحبت خواهیم کرد.
نرخ پرش بخش توسط مرورگر
گزارش خرابی مرورگر راه خوبی برای دیدن اینکه آیا مشکلات فنی باعث پرش بازدیدکنندگان شما می شود یا خیر است. در بخش «مخاطبان» در بخش «تکنولوژی»، «مرورگر و سیستم عامل» را انتخاب کنید. نوار کناریGoogle Analytics با دکمه مرورگر و سیستم عامل برجسته شده است: گزارش باید به شکل زیر باشد: آمارهای گوگل آنالیتیک به مرورگر شکسته شده است: اگر یک مرورگر دارای نرخ پرش وب سایت بالاتری باشد، ممکن است نشان دهد که سایت خود را به خوبی برای آن مرورگر پیکربندی نکرده اید. همچنین باید نسخه های مرورگر را در نظر بگیرید. اگر یکی دارای نرخ پرش به طور محسوسی باشد، ممکن است سایت شما با آن مرورگر باگ یا مشکلات UX داشته باشد. حتی اگر یک مرورگر قدیمی باشد، اگر مرورگر همچنان برای شما ترافیک می آورد، می خواهید مشکل را برطرف کنید.
نرخ پرش بخش بر اساس دستگاه
در زیر بخش «فناوری»، (هنوز تحت عنوان «مخاطب»)، بخش «موبایل» را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده نرخ پرش خود در دستگاهها، «نمای کلی» را انتخاب کنید. نوار کناری Google Analytics با دکمه نمای کلی برجسته شده است: این به شما یک مقایسه نرخ پرش بین دسکتاپ، موبایل و تبلت می دهد. آمار تجزیه و تحلیل گوگل به دسته دستگاه تقسیم شده است: اگر متوجه شدید که نرخ پرش شما در موبایل یا تبلت به میزان قابل توجهی بالاتر است، ممکن است نشان دهنده این باشد که سایت خود را به درستی برای آن دستگاه ها بهینه نکرده اید. همچنین میتوانید گزارش «دستگاهها» را مشاهده کنید. این بیشتر آن را بر اساس مارک تلفن همراه و سیستم عامل تجزیه می کند. آمارهای گوگل آنالیتیک به نوع موبایل تقسیم شده است: به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که کاربران اپل با نرخ بالاتری نسبت به کاربران اندرویدی پرش می کنند، ممکن است مشکلاتی در طراحی داشته باشید.
نرخ پرش بخش بر اساس اکتساب
حال، بیایید به تقسیمبندی از طریق اکتساب به جای مخاطب نگاه کنیم. به «اکتساب»، سپس «همه ترافیک» و سپس «منبع/متوسط» در منوی سمت چپ بروید. نوار کناری Google Analytics با دکمه منبع/متوسط برجسته شده است: جدول پایین صفحه شما باید شبیه این باشد. آمارهای گوگل آنالیتیک به دسته منبع تقسیم شده است: این به شما تفکیک از جایی که ترافیک شما از کجا می آید و نرخ پرش مرتبط را نشان می دهد. به منابع با بالاترین نرخ پرش نگاهی بیندازید تا ببینید آیا روندی وجود دارد یا خیر. در اینجا مثالی وجود دارد که می توانید ببینید کمپین های تبلیغاتی پولی دارای نرخ پرش بسیار بالاتری هستند: آمار تجزیه و تحلیل گوگل به دسته های منبع تقسیم شده است: یا هدف تبلیغاتی شما خیلی گسترده است یا صفحات فرود شما به خوبی با تبلیغات شما مطابقت ندارند و در نتیجه نرخ پرش بالاتری را به همراه دارد.
نحوه ایجاد نرخ پرش تعدیل شده در گوگل آنالیتیکس
میتوانید آنچه را که Google Analytics به عنوان یک تعامل در نظر میگیرد، تنظیم کنید، که مستقیماً بر نرخ پرش شما تأثیر میگذارد. به عنوان مثال، ممکن است احساس کنید که یک بازدیدکننده در صورت تماشای یک ویدیو در سایت شما تعامل داشته است. در Google Analytics، شما این گزینه را دارید که رویدادی مانند پخش یک ویدیو، کلیک کردن روی یک دکمه یا تکمیل دانلود را به عنوان یک تعامل تنظیم کنید. سپس، کاربرانی که این «رویدادها» را تکمیل میکنند، دیگر در نرخ پرش شما حساب نمیشوند. با این حال، شما باید مراقب این موضوع باشید. مطمئن شوید که رویدادهای خودکار نتایج شما را منحرف نکنند. اگر ویدیوهای خود را برای پخش خودکار تنظیم کردهاید، نمیخواهید بازدیدهای ویدیو را بهعنوان تعامل حساب کنید. راه ساده برای تغییر نحوه ثبت تعاملات توسط Google، ارسال رویدادهایی به Google Analytics شما است که به شما می گوید زمانی که کاربر مدت زمان مشخصی را در یک صفحه می گذراند، درصد خاصی از صفحه را پیمایش می کند یا عنصر خاصی را در صفحه می بیند. میتوانید رویدادها را از Google Tag Manager ارسال کنید:
2. نرخ پرش خود را از طریق عملکرد تایمر تنظیم کنید.
همچنین میتوانید تصمیم بگیرید که اگر گوگل حداقل زمان خود را صرف آن کند، بازدیدی را به عنوان تعامل در صفحه در نظر بگیرد. یک تگ جدید ایجاد کنید و نامی مانند «UA — نرخ پرش تنظیم شده — تایمر» به آن بدهید. صفحه عملکرد تایمر گوگل آنالیتیکس: می توانید مدت زمانی را که می خواهید شروع کنید انتخاب کنید. پیشنهاد می کنم با 30 ثانیه شروع کنید. برای انجام این کار، یک ماشه جدید اضافه کنید و نام آن را "تایمر - 30 ثانیه" بگذارید. تنظیم تایمر سفارشی از طریق Google Analytics: فاصله بر حسب میلی ثانیه است. بنابراین، برای 30 ثانیه، باید "30000" را وارد کنید. حد یک را انتخاب کنید. سپس، در بخش شرایط، آن را برای «URL صفحه مطابق با RegEx*» تنظیم کنید. این باعث می شود که Google Analytics همه صفحات شما را در ردیابی شامل شود. قبل از انتشار مطمئن شوید که ذخیره، پیش نمایش و اشکال زدایی کرده اید.
چگونه نرخ پرش خود را کاهش دهیم
دلیل اصلی نرخ پرش بالا این است که کاربران آنچه را که نیاز دارند پیدا نمی کنند. در اینجا چندین راه برای بهبود سایت و کاهش نرخ پرش وب سایت وجود دارد.
صفحات خروجی برتر را مرور کنید
صفحات خروج صفحاتی هستند که افراد درست قبل از ترک سایت شما از آن بازدید می کنند. نوار کناری Google Analytics با دکمه خروج از صفحات برجسته شده است: این به شما نشان میدهد که چه کسی مستقیماً در آن صفحه فرود میآید و در مقابل افرادی که از یک پیوند داخلی به آنجا میرسند و خارج میشوند، پرش میکنند. این می تواند به شما کمک کند مکان هایی را که باید زمان خود را برای آزمایش و بهبود سایت خود صرف کنید، محدود کنید.
مشاهده زمان بندی صفحه
صفحات شما ممکن است رها شدن زیادی داشته باشند زیرا بسیار کند هستند. می توانید این موضوع را با گزارش زمان بندی صفحه بررسی کنید. در بخش «رفتار» در منوی سمت چپ، روی «سرعت سایت» و سپس «زمانبندی صفحه» کلیک کنید. نوار کناری گوگل آنالیتیکس: این گزارش به شما می گوید که هر صفحه در سایت شما با چه سرعتی بارگذاری می شود. آمارهای google analytics به دستههای صفحه خروج تقسیم شده است: می توانید بر اساس تعداد بازدید از صفحه و سرعت متوسط صفحه مرتب کنید. به این ترتیب، ابتدا می توانید صفحات خود را با بالاترین ترافیک و در عین حال کندترین زمان بارگذاری بهبود دهید. همچنین میانگین سرعت کلی سایت شما را به شما نشان می دهد. آماری از google analytics با مشخص شدن میانگین کل سایت از صفحات خروجی: از زمان بهروزرسانی سرعت گوگل، سرعت سایت به طور فزایندهای مهم میشود، اما میتواند تأثیر زیادی بر نرخ پرش نیز داشته باشد. به عنوان مثال، میانگین سرعت صفحه در بالا به این معنی است که نرخ پرش ما 123 درصد بیشتر از آن چیزی است که می تواند باشد.
تاثیر زمان بارگذاری صفحه بر نرخ پرش
: برای تجزیه و تحلیل بیشتر و گزینه هایی برای بهبود سرعت سایت خود می توانید سایر گزارش های سرعت سایت را بررسی کنید. نوار کناری Google Analytics با دکمه سرعت برجسته شده است: گزارش پیشنهادات سرعت مشکلات بالقوه را نشان میدهد و توصیههای مفیدی برای حل آنها به شما میدهد، مانند حذف جاوای استفاده نشده یا استفاده از اندازههای کوچکتر تصویر. همچنین میتوانید از PageSpeed Insights Google برای استراتژیهای بیشتر برای بهبود سرعت سایت استفاده کنید.
از تست A/B استفاده کنید.
این گزارش ها به شما کمک می کند تا مناطق خاصی را که باید برای بهبود هدف قرار دهید مشخص کنید. با این حال، دانستن اینکه کدام تغییرات نرخ پرش شما را بیشتر بهبود می بخشد می تواند سخت باشد. برای مثال، ممکن است صفحه فرود ضعیفی را شناسایی کرده باشید. اما برای بهبود آن چه باید کرد؟ آیا باید آن را طولانی تر کنید؟ آیا به یک فراخوان متفاوت برای اقدام نیاز دارید؟ چه چیزی باعث افزایش نرخ تبدیل شما می شود؟ تست A/B یک راه عالی برای آزمایش استراتژی های بهبود شما است. این امکان را به شما میدهد تا عبارات مختلف دعوت به اقدام، طراحی صفحه فرود و مخاطبان هدف را آزمایش کنید. تست A/B به راحتی میتوانید ببینید چه چیزی کار میکند و چه چیزی خوب نیست، زیرا به شما امکان میدهد یک نسخه از وبسایت خود را به نیمی از بازدیدکنندگان خود و نسخه دیگری را به نیمی دیگر نشان دهید. همچنین میتوانید از یک ماشینحساب اهمیت برای درک بهتر نتایج آزمون A/B استفاده کنید. ماشین حساب اهمیت تست A/B: خواندن صفحات خود را آسان کنید فراموش کردن یک جنبه ساده از صفحات شما آسان است، اما خوانایی مهم است. بسیاری از ابزارهای رایگان به شما امکان می دهند خوانایی محتوا و وب سایت خود را بررسی کنید، مانند افزونه Yoast برای وردپرس یا ابزار خوانایی رایگان WebFX. با اطمینان از بزرگ و پررنگ بودن تیتر شروع کنید. پس از آن، حتماً از نقاط و زیرعنوان استفاده کنید تا مقاله راحتتر خوانده شود. در اینجا چند راه دیگر برای آسان کردن مطالب شما برای خواندن وجود دارد: عنوانهای فرعی را اضافه کنید، تا اسکن محتوا هنگام خواندن آسانتر باشد. فهرستهای نقطهای (مانند این) را اضافه کنید تا اطلاعات مهم را راحتتر پیدا کنید. برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم، تصاویر، اینفوگرافیک ها و نمودارها را اضافه کنید. کلمات کلیدی پررنگ چند بار (در این کار زیاده روی نکنید.) در محتوای خود سوالاتی بپرسید تا خوانندگان را دعوت به مشارکت کنید. شامل یک نتیجه گیری عملی است که به خوانندگان می گوید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند. همچنین به اندازه و نوع فونت، طول جمله و پاراگراف خود و مقدار فضای خالی صفحه توجه داشته باشید. عناصر دیگری را در صفحه خود در نظر بگیرید که ممکن است حواستان را پرت کنند، مانند انتخاب رنگ و مکانهای تبلیغاتی. CTAهای Clear را وارد کنید و جایگذاری آنها را در نظر بگیرید یک راه عالی برای ترغیب افراد به تعامل و تبدیل، استفاده از فراخوانها برای اقدام قانعکننده است. یک فراخوان باید کسی را مجبور به انجام کاری کند، مانند ثبت نام در خبرنامه یا خرید یک محصول. راههای زیادی برای بهبود دکمههای فراخوان وجود دارد. کپی، رنگ، اندازه دکمه و محل قرارگیری صفحه خود را در نظر بگیرید. نمونه ای از CTA: اپل پیشنهاد می کند مطمئن شوید که تمام دکمه های CTA حداقل 44 پیکسل ارتفاع دارند. پیشنهاد اپل برای اندازه های CTA: از ویدئوها و تصاویر برای جذب مخاطب خود استفاده کنید انسان ها موجودات بصری هستند. ما عاشق تصویرسازی هستیم. ما همچنین اطلاعات را بهتر از تصاویر حفظ می کنیم. اگر چیزی می شنوید یا چیزی می خوانید، این احتمال وجود دارد که فقط 10 درصد آن را به خاطر بسپارید. با این حال، اگر تصویری را ببینید، احتمالاً 80 درصد از محتوا را به خاطر خواهید آورد. افزودن تصاویر و ویدیوها راهی عالی برای جذب مخاطبان با محتوای شماست. ویدیوهای کوتاه و جذاب در حال افزایش محبوبیت هستند و می توانند تعامل را افزایش دهند. از ویدیوها برای افزایش تعامل استفاده کنید. اینفوگرافیک ها نیز در جذب بازدیدکنندگان شما موثر هستند. در واقع، بیش از 41 درصد از بازاریابان میگویند که اینفوگرافیک جذابترین شکل محتوای بصری آنهاست. اگر متوجه شدید که مخاطبان شما با صفحه خاصی درگیر نیستند، ممکن است به سادگی نیاز به اضافه کردن تصاویر، ویدیوها و اینفوگرافیک های بیشتری داشته باشید.
پشتیبانی چت زنده را ارائه دهید
چت زنده سریعترین روش برای ارائه پشتیبانی خدمات مشتری است. اگر مردم به صفحه شما می آیند و بلافاصله آنچه را که می خواهند پیدا نمی کنند، چت زنده می تواند به آنها کمک کند قبل از اینکه آنها را رها کنند و سایت بعدی را امتحان کنند. امروزه پلتفرمهای زیادی وجود دارد که میتوانند به شما در راهاندازی سرویسهای چت زنده مانند Intercom کمک کنند. با پشتیبانی چت زنده نرخ پرش را بهبود بخشید: چت زنده یکی از بهترین ابزارهایی است که می توانید امسال برای کاهش بو در وب سایت خود پیاده سازی کنید unce و افزایش تبدیل. کلمات کلیدی با ترافیک با ارزش را هدف قرار دهید صرف نوشتن محتوا باعث افزایش نرخ تبدیل شما یا بهبود نرخ پرش نمی شود. این فقط ترافیک تصادفی را جذب می کند که تبدیل نمی شود. وقتی صحبت از نرخ پرش به میان می آید، کلمات کلیدی بهترین دوست شما هستند. ساده ترین راه برای بهبود نرخ پرش، هدف قرار دادن کلمات کلیدی پربازدید و با ارزش است. در حالت ایده آل، شما می خواهید شرایطی را با ترافیک بالا و رقابت کم هدف قرار دهید - اما این همیشه امکان پذیر نیست. اگر نمی توانید برای آن شرایط رتبه بندی کنید، به دنبال ترافیکی باشید که قصد خریدار را نشان می دهد. این کلمات کلیدی شما را در مقابل مشتریان با ارزش قرار می دهند. بازدیدکنندگان مناسب را جذب کنید محتوای بیشتر همیشه بهتر نیست. در بسیاری از موارد، نرخ پرش بالا زمانی اتفاق می افتد که از همان ابتدا ترافیک اشتباهی را جذب کنید. اگر استراتژی محتوای شما کار نمی کند، مشکل ممکن است هدف شما باشد، نه فقط محتوای شما. ایجاد محتوای قدرتمندی که به مخاطبان شما برسد، از جمله یک استراتژی محتوا که هر مرحله از چرخه خرید را در نظر می گیرد، ضروری است. بسیاری از بازاریابان محتوا به اشتباه نرخ پرش بالا را به محتوای بی کیفیت نسبت می دهند. اما، ایده "کیفیت" نسبی است. ممکن است تعریف شما از "کیفیت" با تعریف من یکی نباشد. به عنوان مثال، ممکن است آن پرش بالاتر را ببینید، اما به محتوای اشتباه نسبت داده می شود. بیایید در مورد مقالات طولانی (معمولا بیش از 2000 کلمه) صحبت کنیم. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، اینها با کیفیت بالا در نظر گرفته می شوند. چرا؟ به طور کلی، آنها به هر سوال یا نگرانی مخاطب هدف می پردازند. از سوی دیگر، این ممکن است برای صنایعی مانند سلامت، سرگرمی، و امور مالی که مقالات کوتاهتر عملکرد بهتری دارند، صادق نباشد. این را هنگام ایجاد محتوا یا کمپین های بزرگتر در نظر داشته باشید. این یک واکنش زنجیره ای است. اگر محتوای مناسبی ایجاد کنید و کانال های مناسبی برای توزیع آن داشته باشید، برای توزیع آن، آن را در مقابل مخاطبانی قرار می دهید که به آنچه ارائه می دهد علاقه مند هستند. نتیجه نهایی؟ نرخ پرش بهتری خواهید دید.
برای سئو وب سایت توضیحات متا بهتری بنویسید
برخی از شرکت ها برای بهینه سازی توضیحات متا برای کاربران جستجوی خود وقت نمی گذارند. این منجر به کاهش نرخ کلیک در طول زمان می شود. شاید از نظر آنها مهم نباشد، اما باید باشد. توضیحات متا توضیحات کوتاهی هستند که در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند و به کاربران می گویند که وقتی روی یک لینک کلیک می کنند چه انتظاری داشته باشند. نمونه ای از توضیحات متا از صفحه نتایج گوگل: سعی کنید متای خود را بین 150 تا 160 کاراکتر (از جمله فاصله) در طول نگه دارید. متاهای طولانیتر به یک (….) ختم میشوند و میتوانند نرخ پرش را افزایش دهند زیرا خوانندگان احساس میکنند محتوا با آنچه که به دنبال آن بودند مطابقت ندارد. قبل از ایجاد یک توضیحات متا جذاب، باید نتایج جستجو و نقش خاص توضیحات را درک کنید. بنابراین، چگونه یک متا توضیحات جذاب بنویسید؟ بیایید با این نکات شروع کنیم: کلمه کلیدی مورد نظر برای صفحه را درج کنید. این به کاربران نشان میدهد که صفحه موضوع مورد علاقهشان را پوشش میدهد و آنها را ترغیب میکند که روی آن کلیک کنند. از کلمات قدرتمندی مانند سریع، اضافی، ارزش و اکنون برای تشویق کلیک ها و تبدیل ها استفاده کنید. شامل یک CTA: به کاربران بگویید چه کاری انجام دهند یا چه چیزی یاد خواهند گرفت. آینده نرخ پرش این پست نرخ پرش را همانطور که در Universal Analytics ظاهر میشود، پوشش میدهد، حتی اگر UA سال آینده غروب میکند. دلیلش این است که اکثریت قریب به اتفاق مشتریان من هنوز در حال تغییر به GA4 هستند. همچنین شایان ذکر است که در GA4، نرخ پرش معکوس تعامل در نظر گرفته می شود. در حال حاضر واقعاً نیازی به درک نحوه عملکرد آن ندارید (به خصوص اگر هنوز از نسخه قدیمی Google Analytics استفاده می کنید). فقط درک کنید که نحوه محاسبه آن تغییر خواهد کرد. نگران نباشید؛ من اینجا خواهم بود تا شما را با استراتژیهای جدید بهروزرسانی زمانی که تغییر روی داد! سوالات متداول برای اندازه گیری نرخ پرش برای سئو وب سایت از چه ابزارهایی می توانم استفاده کنم؟ محبوب ترین ابزار برای اندازه گیری نرخ پرش گوگل آنالیتیکس است. نرخ پرش چیست؟ نرخ پرش درصدی از کاربران یک سایت است که تنها پس از بازدید از یک صفحه، سایت را ترک می کنند (یا "پرش") را ترک می کنند. نرخ پرش خوب چیست؟ نرخ پرش حدود 25 تا 40 درصد عالی در نظر گرفته می شود. چگونه نرخ پرش را بهبود بخشم؟ شما می توانید با ایجاد انواع محتوای جذاب، افزودن لینک های داخلی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب و ایجاد یک ناوبری سایت که استفاده آسان است، نرخ پرش را بهبود بخشید. نتیجه تجزیه و تحلیل و بهبود نرخ پرش شما می تواند ترسناک باشد. اما بهبود نرخ پرش به معنای جذب مخاطب بیشتر و تبدیل بیشتر است و برای سئو وب سایت تاثیر فوق العاده ای دارد. اگر مراحلی را که در این پست توضیح دادهام دنبال کنید، نرخ پرش شما در کمترین زمان کاهش مییابد. ابتدا، یک نرخ پرش "خوب" را درک کنید و تجزیه و تحلیل خود را محدود کنید تا دقیقاً آنچه را که معیارهای نرخ پرش شما به شما می گوید مشخص کنید. به یاد داشته باشید، نرخ پرش در سراسر سایت به سادگی یک معیار بیهودگی است. برای ارائه اطلاعات عملی بسیار گسترده است. روی گزارشهای بخش مختلف مانند صفحات خروجی برتر، زمانبندی صفحه و گزارشهای سرعت تمرکز کنید تا بفهمید چه چیزی ممکن است باعث بالا رفتن نرخ پرش شما شود. برای کمک به افراد در تعامل با محتوای شما، مطمئن شوید که خوانایی سایت خود را بهبود می بخشید، تصاویر را اضافه می کنید و بهینه می کنید CTA های خود را بهینه سازی کنید و از چت زنده استفاده کنید. چند تست A/B انجام دهید تا ببینید چه چیزی برای شما و مخاطبانتان بهتر است. در نهایت، گزارش های خود را با هر تغییر نظارت کنید تا ببینید کجا و چگونه در حال بهبود هستید. به یاد داشته باشید: هیچ شماره جادویی برای زدن وجود ندارد. سعی کنید به بهبود ادامه دهید و به مشتریان خود تجربه ای بهتر و جذاب تر ارائه دهید
- چرا طراحی وب سایت انجام دهیم؟
- چرا سئو وب سایت انجام دهیم؟
- نحوه عملکرد موتور های جستجوگر
- سئو چیست؟ منظور از بهینه سازی و سئو سایت چیست؟
- نقش کلمات کلیدی در بهینه سازی و سئو سایت
- نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای بهینه سازی و سئو سایت
- نحوه کار با گوگل ادوردز و ابزار گوگل کیورد پلنر برای استخراج و بررسی کلمات کلیدی
- 1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت اول
- دانستنی های ضروری قبل از طراحی وب سایت
- زمان بندی برای پروژه طراحی وب سایت
- اصطلاحات و مفاهیم تخصصی در طراحی وب سایت
- بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل-قسمت1