مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت دوم
1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت دوم
نظرات: 3 نظر تگ ها: نکات بهینه سازی|نکات سئو|1000 نکته سئو|آموزش سئو سایت

1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت دوم


این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

 

استفاده از ماژول های مفید

به کارگیری از ماژول های مفید و کار راه انداز مثل قیمت روز ارز، ماشین حساب، وضعیت آب و هوا و ... می تواند به بالا بردن رتبه موتورهای جستجوگر گوگل موثر باشد، و در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت هم کمک کند،

 

تعداد لینک های خروجی

تعداد بسیار زیادی از لینک های خروجی در وب سایت میتواند تاثیرات منفی بر روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل داشته باشد.

 

استفاده از تصویر، صدا، فیلم MultiMeia

استفاده کردن از عکس ها، صداها، ویدئو ها، فلش و... نشان دهنده کیفیت بسیار بالای وب سایت باشد.

 

لینک های ورودی به یک صفحه وب سایت

وجود لینک های داخلی به یک صفحه وب سایت نشان دهنده ارتباط آن صفحات به مبدا لینک های ورودی میباشد.

 

کیفیت لینک های ورودی به یک صفحه وب سایت

لینک های ورودی از وب سایت های با رتبه بالا به وب سایت شما بسیار موثرتر خواهد بود از لینک های ورودی از وب سایت های که با رتبه پایین باشد.

 

لینک های خراب یا شکسته

وجود لینک های مخرب و شکسته زیاد در یک وب سایت نشان دهنده یک وب سایت ضعیف میباشد و تاثیرهای منفی بسیاری در رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر گوگل میگذارد.

 

سطح خواندن

سطح خواندن یک وب سایت برای کاربران برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل بسیار مفید هست، برای این که کاربران راحت تر بتوانند از مطالب و محتویات یک وب سایت بهره مند شوند و ارتباط برقرار کنند برای موتورهای جستجوگر گوگل بسیار موثر است. موتورهای جستجوگر گوگل فاکتورهایی برای  بررسی کردن این مبحث در دست خود دارند،
این موارد را یادآوری کنیم که موتورهای جستجوگر گوگل تمامی تلاش خود را بر این موضوع دارند که رتبه بندی وب سایت ها را براساس راحتی و رضایت و خوشایند بودن وب سایت برای کاربران تنظیم نمایند.

 

لینک های وابسته

هر چقدر که تعداد لینک های وابسته یک وب سایت بیشتر شود موتورهای جستجوگر گوگل لینک های را بیشتری مورد را بررسی خود قرار می دهند تا ارتباطات با وب سایت شما را به دست آورند.

 

خطاهای HTML / اعتبار W3C

استفاده کردن از کدهای نادرست HTML و به کار بردن از الگوریتم های اشتباه و نامرتب در وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل نشان دهنده بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ابتدایی و ضعیف آن وب سایت است.
و در مورد W3C : به طور کامل هدف w3c به وجود آوردن استاندارهایی برای وب سایت ها است تا وب سایت ها در تمامی مرورگرهای سراسر جهان هماهنگ باشند، کدهای نوشته شده در ساخت وب سایت توسط طراحان بایستی از لحاظ W3C معتبر سازی شده باشد، برنامه نویسان باید به این نکات توجه داشته باشند که حدود 35 درصد از کاربران از سایر مرورگرها غیر از اکسپلورر استفاده میکنند و برنامه نویسان کدهای خود را تنها بر روی اینترنت اکسپلورر آزمایش میکنند در مواردی که تقریبا نزدیک به صدها نوع مختلف از مرورگرها وجود دارد و تعداد حتی بیشتری برای PDAها، موبایل همراه، و دستگاه های الکترونیکی شیک دیگری را که میتوانند به اینترنت وصل کنند موجود میباشند در نهایت طراحان وب سایتی که قصد دارند وب سایت را طراحی شده در پلتفرم های گوناگون به درستی کار کند می توانند کدهایشان را با استانداردهای W3C بنویسند. مدت زمان بارگذاری صفحه های وب سایت نیز در w3c اهمیت بسیار ویژه ای دارد بنابراین بهتر است صفحه های وب سایت با css طراحی شوند تا table برای این که سرعت لود صفحاتی که با css طراحی می شوند 25 الی 50 درصد بیشتر باشد.

 

اعتبار دامنه وب سایت

یک دامنه معتبر تاثیر خیلی زیادی در بالا بردن رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت دارد.

 

رنک صفحات وب سایت

رنک بسیار عالی صفحه های وب سایت رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل کمک می کند. البته تاثیر بسیار زیاد آن در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت نخواهد بود.

 

طول آدرس URL صفحات وب سایت URL

طولانی تر شدن آدرس URL صفحات وب سایت برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل تاثیرات منفی در پیش خواهد داشت، به یاد داشته باشید که پوشه های داخل وب سایت نباید از 4 پوشه تو در تو زیادتر شوند.

 

خود آدرس صفحات وب سایت URL

آدرس هایی که زیادتر جلو چشم هستندو یا همان بهتر در دسترس صفحه ی اول می باشند اعتبار بیشتری نسبت به آدرس هایی هستند که طی گذشت چند صفحه به آن ها می رسیم.

 

ویراستار شدن محتوای صفحات وب سایت توسط انسان

نظریه ای هم در این مورد وجود دارد که موتور های جستجوگر گوگل نوشته های ویرایش شده توسط افراد را تشخیص می دهد، اگر بخواهیم از دید منطقی به این قضیه نگاه کنیم هم به همین نتیجه خواهیم رسید که اگر مطالب یک صفحه صحیح ویرایش شده باشد عبارات و کلمه های صفحه و موضوع اصلی صفحه و کلمات کلیدی هم درست و صحیح برای موتورهای جستجوگر گوگل تعریف می شوند و این موجب می شود که بر روی SERP هم موثر باشد.
اینجا جا دارد در مورد SERP بیشتر توضیح دهیم: يک صفحه نتايج موتورهای جستجوگر گوگل (SERP : Search Engine Result Page)صفحه ای می باشد که توسط موتورهای جستجوگر گوگل در جواب دادن  به سوال های يک فرد جستجو کننده نمايش داده ميشود.
قسمت اصلی SERP ليست کردن نتیجه ای  است که توسط موتورهای جستجوگر گوگل در جواب به جستجوهای يک کليدواژه به دست می آيد. هر چند امکان دارد اين صفحه شامل نتیجه های ديگری همانند تبليغات نيز باشند.

 

طبقه بندی صفحات وب سایت

بخش بندی های و طبقه بندی های صفحات وب سایت در قسمت های مربوط نسبت به قسمت های نامربوط رتبه بندی بالاتری خواهند داشت.

 

استفاده از تگ ها و ایجاد ارتباطات در محتوای صفحه

وجود تگ ها ی صحیح در صفحات وب سایت بسیار مفید هست. به کاربردن درست و منظم از تگ ها و ارتباط برقرار کردن بین نوشته های صفحات از طریق تگ ها می تواند بسیار موثر باشد.

 

استفاده کلمه کلیدی در URL

استفاده از عبارات و کلمه های کلیدی در آدرس ها و URL وب سایت یکی از عوامل موثر در رتبه بندی موتور های جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد.

 

طبقه بندی شدن URL

استفاده از عبارات درست و مربوط در پوشه بندی های آدرس و URL موجب می شود برای موتورهای جستجوگر گوگل آسان تر و قابل خواندن باشد و تا حدودی محتوای وب سایت را تعیین کند،

 

وجود منبع و مرجع برای محتوای وب سایت

وجود منابع و مراجع برای مقالات و آموزش های و اخبار وب سایت نشان دهنده کیفیت بسیار بالای آن مقاله و یا آموزش و یا اخبار می باشد، حال آن که اگر این مقالات و یا آموزش ها و یا اخبار مربوط با موضوعات وب سایت باشند تاثیر بسیاری دارد.

 

لیست های فهرست شده و علامت گذاری شده

این لیست ها به کاربر پسندی وب سایت کمک بسیاری می کنند، هر چقدر وب سایت مورد پسند تر کاربران باشد رتبه بندی آن وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار موثر است.

 

اولویت بندی ها در SITEMAP

اولویت بندی های تعیین شده در فایل های SITEMAP هر وب سایت بر روی رتبه بندی صفحه های اولویت بندی تاثیرگذار می باشد.

 

لینک های خروجی غیر مرتبط

تعداد بسیار بالای لینک های خروجی به وب سایت های نامربوط امکان دارد که موتورهای جستجوگر گوگل را در مورد اهداف اصلی و عبارات کلیدی وب سایت شما گم کند.

 

وجود کلمات کلیدی اضافی کنار کلمات کلیدی اصلی برای رتبه بندی وب سایت

وب سایت اگر با عبارت و کلمه های فرعی دیگری رتبه ای گرفته باشد این عوامل برای موتورهای جستجوگر گوگل و رتبه بندی بسیار مناسب هست.

 

عمر صفحه های وب سایت

وجود صفحات در وب سایت که عمر طولانی دارند و بازدید بسیار عالی هم دارند و هر چند مدت آپدیت می شوند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و سئو وب سایت بسیار خوشایند هست.

 

کاربرپسندی وب سایت

هر چقدر یک وب سایت مورد پسند کاربران زیادتر باشد آن وب سایت برای رتبه بندی موتورهای جستجوگو گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرات بیشتری را خواهند داشت.

 

دامنه های پارک شده (Parked Domains)

امکان نشان دادن دامنه های پارک شده Parked Domains در موتورهای جستجوگر گوگل بسیار ضعیف می باشد.
حال می گوییم که مقصود از park domain یا دامنه های پارک شده چیست ؟
دامنه هایی که به یک دامنه اصلی اشاره می کنند و محتوای همه دامنه های پارک شده با دامنه اصلی که دامنه های پارک شده به آن اشاره می کنند ، یکسان می باشد و اگر کاربران آن ها را در مرورگر وارد کنند ، باز هم صفحات مرتبط به دامنه ی اصلی را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از دامنه های جانشین شما می توانید اشتباه های تایپی کاربر را اصلاح کنید. به عنوان مثال چنان چه نام دامین شما Domain.com است و کاربران Domain.ir را وارد کنید در حالی که دامین دوم یعنی Domain.ir را ثبت کرده و آن را بعنوان دامنه جانشین Domain.com تعریف کرده باشید ، باز هم کاربران صفحه ی اول وب سایت Domain.com را مشاهده خواهند کرد. شما می توانید کلیه ی اسامی اسم شرکت ، نام محصول و نام های مرتبط و ... را ثبت نمایید و آن ها را بعنوان دامنه جانشین (park domain) به وب سایت خود متصل کنید. این عوامل برای بالا رفتن کاربر وب سایت شما بسیار ارزشمند است و کار آن ها را برای پیدا کردن وب سایت شما بسیار راحت میسازد.
دامنه های جانشین هم چنین می توانند برای ایمیل ها نیز فعال شوند. در این صورت تمام نام های الکترونیکی که برای "name@Domain.ir" ارسال شود به دست همان افرادی خواهد رسید که از آدرس الکترونیکی "name@Domain.com" استفاده می نمایند.
دامنه های جانشین از هر نظر از جمله رکورد های DNS شبیه به دامنه معمولی بوده و ویژگی های برابری را با آن ها دارند. تنها تفاوت آن ها با دامنه های معمولی در آن می باشد که این دامنه ها هیچ فایلی از خود ندارند و به فایل های دامنه ای که جانشین آن شده اند ، اشاره می نمایند.

 

محتوای باکیفیت و مفید در وب سایت

موتورهای جستجوگر گوگل فاکتور های بسیار زیادی را برای تشخیص دادن متن ها و محتویات باکیفیت و ارزشمند برای رتبه بندی و بهینه سازی وب سایت ها و سئو وب سایت ها دارند پس قطعا این عوامل محتوای باکیفیت و ارزشمند را برای وب سایت ها بسیار مهم و موثر خواهد بود.

 

محتوا و متن های منحصر به فرد و یکتا برای وب سایت ها

هنگامی که یک وب سایت هیچ نوشته و محتوایی ارزشمند و منحصر بفردی را نداشته باشد این نشان می دهد که کیفیت پایین وب سایت و یا حتی وابسته بودن وب سایت خواهد بود این موارد برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گول و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار موثر خواهد بود.

 

راههای تماس با شما در وب سایتتان

ارتباط برقرار کردن با استفاده از وب سایت برای کاربر وب سایت یکی از عوامل های موثر برای رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد.
نظریه ای هم وجود دارد مبنی بر این موضوع که در هنگامی که اطلاعات تماس WhoIs یک وب سایت با اطلاعات تماس خود وب سایت هماهنگی داشته باشد تاثیرات بسیار مثبتی برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل خواهد داشت.

 

اعتبار دامنه یک وب سایت

چگونه یک دامنه وب سایت اعتبار سنجی می شود:
اعتبار دادن به دامنه یک وب سایت براساس لینک های وروی به یک وب سایت مورد سنجش قرار می گیرد. هر چقدر لینک های ورودی به یک وب سایت از وب سایت های معتبرتر وحرفه ای تر و با داشتن رتبه و رنک بالاتر باشد قطعا اعتبار آن وب سایت هم بالاتر خواهد بود.

 

معماری درست و خوب یک وب سایت

اصل واساس معماری صحیح و عالی برای یک وب سایت به خاطر این مورد است که محتوای یک وب سایت شما به آسانی و درست برای کاربر نشان داده می شود.

 

آپدیت کردن و به روزرسانی های وب سایت

یکی از عوامل بسیار مهم برای بالابردن رتبه ی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ، بروز رسانی کردن وب سایت و بروز رسانی های منظم یک وب سایت می باشد. این که مورد که محتوای و نوشته هایی به صفحات اضافه می شود و این که مورد استقبال بازدیدکنندگان و کاربران قرار بگیرد به این معنی که آن ها بازدید انجام بگیرد تاثیرات مثبتی بر رتبه بندی وب سایت ها خواهد داشت .

 

تعداد صفحات یک وب سایت

تعداد زیاد صفحه های یک وب سایت نشانه ای برای موتورهای جستجوگر گوگل می باشد که این وب سایت با این تعداد صفحات و نوشته ها و محتواها نسبت یه یک وب سایت با صفحات کم یک وب سایت بسیار خوب است.

 

نقشه وب سایت

در نقشه وب سایت لینک تمامی صفحات وب سایت را قرار دهید، اینطور موتورهای جستجوگر به تمامی صفحات وب سایت شما دست پیدا میکنند، این عامل باعث بهینه سازی وب سایت و سئو سبهتر وب سایت شما خواهد شد.

 

آپتایم بودن(UpTime) وب سایت

مقصود از آپ تایم ( uptime ) همان مدت زمان در دسترس بودن وب سایت ، و یا به اصطلاح برتر بودن وب سایت است .
بهترین uptime ، آپ تایم 100% است که وجود ندارد . یعنی ممکن نیست سروری آپت تایم 100% داشته باشد. معمولا آپ تایم سرور های بسیار خوب بین 98 تا 99 بوده است.
استاندارد جهانی uptime هم 99 است .آپ تایم پایین در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرات منفی به همراه خواهد داشت.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

دیدگاه کاربران