صفحه اول جستجوی گوگل
چگونه می توانم وب سایت خود را در صفحه اول جستجوی گوگل قرار دهم؟
اگر می خواهید وب سایت خود را در صفحه اول جستجوی گوگل قرار دهید، اما هیچ نظری ندارید که چگونه؟ خوب، شما جای درستی آمده اید! ما در گروه وب سایت وان صد ها وب سایت را در صفحه اول جستجوی گوگل رتبه بندی کرده ایم و قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید شما هم وب سایت تان را در صفحه اول جستجوی گوگل قرار دهید.
ابتدا، بیایید با یک مقدمه کوتاه در مورد نحوه کار گوگل و دیگر موتور های جستجو شروع کنیم.
نحوه کار گوگل (و سایر موتورهای جستجو)
اولین چیزی که باید در مورد گوگل متوجه شوید این است که گوگل اینترنت نیست. فقط به این دلیل که وب سایت شما در گوگل نمایش داده نمی شود، به این معنی نیست که در وب سایت شما در وب وجود ندارد. وب سایت شما را می توان به صورت زنده در اینترنت منتشر کرد بدون اینکه در نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی خاصی نمایش داده شود.
روشی که گوگل و سایر موتورهای جستجو وب سایت ها را نمایش می دهند به این صورت است: Google سیستم های رایانه ای خودکاری دارد که شبانه روز کار می کنند و به طور تصادفی از وب سایت ها در سراسر اینترنت بازدید می کنند، از هر صفحه عکس های فوری می گیرند و آنها را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره می کنند.
به عنوان بخشی از گرفتن عکس فوری از هر صفحه وب، سیستم Google هر کلمه و سایر مطالب موجود در یک صفحه وب (مانند عکس ها، فیلم ها، فایل های صوتی و غیره) را به منظور تعیین موضوع خاص صفحه می خواند. Google از این داده های جمع آوری شده برای تعیین اینکه کدام صفحات وب را برای جستجوی کلمه کلیدی خاص و به چه ترتیبی نمایش دهد، استفاده می کند.
به عبارت دیگر، الگوریتم های کامپیوتری گوگل به صورت پویا تعیین می کنند که کدام صفحه وب در اینترنت برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص مرتبط ترین است و ابتدا آن را نمایش می دهد. سپس دومین صفحه مرتبط و غیره را نمایش می دهد. لیست حاصل از صفحات وب به عنوان صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شناخته می شود.
یک SERP می تواند از چندین بخش تشکیل شود:
- - بخش بالایی معمولاً شامل 3 یا 4 آگهی متنی پولی است که به کلمه کلیدی مورد استفاده برای انجام جستجو مربوط می شود.
- - اگر گوگل فکر می کند کاربر به دنبال کسب وکار محلی در این نزدیکی است، بخشی به زیر تبلیغات پولی به نام بسته نقشه محلی اضافه می کند.
- - بخش اصلی در وسط شامل فهرست ارگانیک (غیر پولی) صفحات وب مرتبط با کلمه کلیدی مورد استفاده برای انجام جستجو است.
چگونه می توانم سایت خود را در گوگل لیست کنم؟
ابتدا باید مطمئن شوید که وب سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است. برای اینکه بفهمید اینطور است یا نه، site:yourdomain.com را در کادر جستجوی Google تایپ کنید و نام دامنه واقعی خود را جایگزین yourdomain.com کنید. اگر لیستی از صفحات وب سایت خود را مشاهده کردید، گوگل قبلاً سایت شما را فهرست یا ایندکس کرده است و به بازدید از آن برای بررسی به روز رسانی ها ادامه می دهد.
اگر وب سایت شما در لیست نیست، آن را در اینجا ارسال کنید: http://www.google.com/addurl حدود یک یا دو2 هفته طول می کشد تا گوگل از وب سایت شما بازدید کرده و ایندکس کند.
مورد بعدی این که، به یاد داشته باشید، گوگل فقط صفحات وب را نشان می دهد که مربوط به کلمه کلیدی مورد جستجو هستند. اولین قدم این است که مطمئن شوید متن صفحه وب شما با کلمه کلیدی مورد نظر مرتبط است. اگر اینطور نیست، به احتمال زیاد گوگل آن را نشان نخواهد داد.
و مورد آخر این که، فقط به این دلیل که وب سایت شما در صفحه اول نمایش داده نمی شود، به این معنی نیست که اصلاً نمایش داده نمی شود. به انتهای صفحه نتایج بروید و روی «بعدی» برای صفحه 2 و غیره کلیک کنید. وب سایت شما ممکن است در صفحه 2، صفحه 82 یا جایی در میان باشد.
خوب، وب سایت من در گوگل است، اما در صفحه 41 است! چگونه می توانم آن را به صفحه یک گوگل بیاورم؟
اوه! شما سوال میلیون دلاری پرسیدید. یک صنعت کامل برای پاسخ به این سوال ساخته شده است و سالانه میلیون ها دلار برای انجام این کار هزینه می شود! اولین سوال من از شما این است که چقدر پول دارید؟ شوخی است، اما به طور جدی، خبر خوب این است که دو راه اصلی برای نمایش وب سایت شما در صفحه اول جستجوی گوگل وجود دارد:
- - شما می توانید برای حضور در صفحه اول جستجوی گوگل هزینه کنید و لازم است بدانید این هزینه چون به دلار محاسبه می شود برای ما مبلغ کمی نیست. به این تبلیغات گوگل می گویند.
- - شما می توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه برای تبلیغات، وب سایت خود را به عنوان ارگانیک رتبه بندی کنید و در صفحه اول جستجوی گوگل قرار دهید.
تبلیغات گوگل (پرداخت برای بازدید!)
سریع ترین و ساده ترین راه برای ورود به صفحه اول جستجوی گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص، پرداخت هزینه برای یک تبلیغ است. شما با گوگل ثبت نام می کنید، کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید انتخاب می کنید، سپس پیشنهاد (بله، مانند یک حراج) در مورد اینکه هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود چقدر می خواهید بپردازید را انتخاب کنید. این پرداخت به ازای کلیک نامیده می شود. هر چه قیمت پیشنهادی شما به ازای هر کلیک بالاتر باشد، تبلیغ شما در بالای صفحه نمایش داده می شود و همه موارد دیگر برابر هستند.
همچنین می توانید یک بودجه روزانه تنظیم کنید تا وقتی بودجه شما برآورده شد، گوگل دیگر آن روز تبلیغ شما را نشان ندهد تا روی آن کلیک نشود و هزینه ای از شما کسر نشود. برای اکثر صنایع، این یک راه سریع و آسان برای نمایش در صفحه اول جستجوی گوگل است.
تبلیغات گوگل برای یک حوزه هایی مثل وکلا، ممکن است بسیار گران تر باشد. چرا که رقابت در این حوزه زیاد است، در حدی که برخی از کلمات کلیدی در حوزه وکالت تا 100 دلار به ازای هر کلیک یا بیشتر هم هزینه می کنند!
استخدام یک Google Ads Pro را در نظر بگیرید
مراقب تبلیغات گوگل باشید. آنها ثبت نام و شروع به نمایش تبلیغات در پلتفرم خود را بسیار آسان می کنند (بینگ یک پلت فرم بسیار مشابه دارد). اما اگر نمی دانید چه کار می کنید، ممکن است پول زیادی را با تبلیغات گوگل هدر دهید. بنابر این بهتر است این کا را به یک کسی که در زمینه ایجاد، مدیریت و بهینه سازی کمپین ادوردز دارای گواهینامه گوگل و حرفه ای باشد بسپارید تا ضرر های زیادی بابت بی تجربگی نصیبتان نشود.
کمپین های تبلیغاتی گوگل خود را مدیریت کنید.
اگر فرد حرفه ای یا آژانسی که استخدام می کنید بداند که چه کار می کند، وقتی صحبت از بازگشت سرمایه به میان می آید، باید بیشتر از هزینه های دریافتی خود را به شما برساند. به عنوان مثال، اگر حرفه ای یا آژانس شما برای مدیریت و بهینه سازی کمپین های AdWords شما مبلغ 1500 دلار در ماه از شما دریافت می کند و آنها کار ها را به درستی انجام دهد، باید از استخدام آنها بسیار بیشتر از 1500 دلار در ماه سود دریافت کنید.
به معنای واقعی کلمه ده ها تنظیمات و ویژگی های مختلف وجود دارد که می توانید برای هر کمپین تبلیغاتی گوگل اضافه یا تغییر دهید. اگر همه آنها را به درستی تنظیم نکنید، ممکن است هر ماه پول زیادی را هدر رود یا از دست بدهید. در صورت داشتن بودجه، یک حرفه ای با سابقه خوب و ثابت شده استخدام کنید. اگر بودجه لازم برای استخدام یک حرفه ای برای مدیریت کمپین های تبلیغاتی گوگل خود را ندارید، توصیه می کنیم از تبلیغات جستجوی پولی خودداری کنید.
ورود صفحه اول جستجوی گوگل به صورت ارگانیک
راه دیگر برای ورود به صفحه اول جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو، روش ارگانیک یا طبیعی است. اینها نتایج اصلی هستند که در زیر قسمت تبلیغات یا نقشه محلی در صفحات نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شوند.
این نتایج را نمی توان با پرداخت پول به Google به دست آورد - آنها با بهینه سازی دقیق و طولانی مدت بسیاری از عواملی که Google هنگام رتبه بندی مرتبط استفاده می کند به دست می آیند. عمل بهینه سازی حضور وب شما به طوری که به صورت ارگانیک در گوگل نمایش داده شود، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نامیده می شود.
برخی از مهم ترین عواملی که بر رتبه بندی صفحه اول جستجوی گوگل شما تأثیر می گذارد عبارتند از:
* کیفیت و طول محتوای صفحه شما
صفحات وب سایت شما باید پر از اطلاعات منحصر به فرد و مفید باشد که به نفع مشتریان شما باشد. محتوا نباید آنقدر کم باشد که چیزی نصیب خواننده نشود، شرطی که وجود دارد این است که محتوا کیفیت بالایی داشته باشد. سعی کنید با ایجاد محتوای با کیفیت و مفید برای کاربران تان (مانند این مقاله!) به مخاطبان هدف خود کمک کنید.
* کیفیت و تعداد لینک های ورودی
اگر سایت های دیگر به سایت شما لینک می دهند، به خصوص سایت های مهمی که محتوای مرتبط با شما دارند، گوگل رتبه سایت شما را بالاتر می برد. پیوند های شخص ثالث به وب سایت شما یک «اعتبار عالی» یا رأی اعتماد ارائه می کند که به Google نشان می دهد که محتوای شما ممکن است ارزش بالا بردن در صفحه اول جستجوی گوگل یا SERP را داشته باشد.
* وب سایت موبایل دوستانه
اکثر مردم اکنون از تلفن های همراه برای جستجوی اطلاعات در وب استفاده می کنند. آیا صفحات وب سایت شما برای موبایل مناسب هستند؟ وب سایت شما باید برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده باشد و به راحتی قابل پیمایش باشد تا کاربران در هر دستگاهی بتوانند به سرعت و به راحتی آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
* سرعت صفحه
صفحات وب شما باید به سرعت در همه دستگاه ها بارگیری شوند. کندی بارگذاری صفحات وب می تواند بر رتبه شما در گوگل تأثیر منفی بگذارد. هیچ کس دوست ندارد چند ثانیه صبر کند تا هر وب سایتی بارگذاری شود. می توانید در اینجا یک تست رایگان سرعت صفحه انجام دهید یا از ابزاری مانند Gtmetrix برای تست سرعت صفحه وب سایت خود استفاده کنید.
* کلمات کلیدی در محتوای صفحه
بدیهی است که اگر کلمات کلیدی مورد نظر شما واقعا در متن و عنوان صفحات در سایت شما ظاهر شوند، برای آن کلمات کلیدی رتبه بهتری خواهید داشت. موارد کلید واژه را تکرار نکنید. این تمرین منسوخ شده است و اکنون فقط به شما آسیب می رساند. محتوای خود را برای انسان بنویسید، اما گوگل را در نظر داشته باشید. از کلمات کلیدی زیاد استفاده نکنید، حالت طبیعی محتوا را حفظ کنید.
* اعتبار نام دامنه
هر چه مدت طولانی تری مالک دامنه باشید، بهتر است. هر چقدر صفحات محتوای با کیفیت بیشتری در نام دامنه خود داشته باشید، بهتر است. همچنین در صورت امکان، کلمات کلیدی را در نام دامنه خود بگنجانید (اگرچه گوگل می گوید که این به طور مستقیم بر رتبه بندی شما تأثیر نمی گذارد، اما می تواند به کاربر کمک کند تا روی وب سایت شما در مقابل رقیب کلیک کند).
* صفحات امن
صفحات وب شما باید از طریق https بارگیری شوند تا ایمن باشند. گوگل و انسان های معمولی دوست دارند صفحات ایمن را ببینند، حتی اگر در حال پردازش کارت های اعتباری یا دریافت اطلاعات شخصی نباشید. گوگل اکنون در مرورگر کروم خود، تمام صفحاتی که با SSL بارگیری نشوند را به عنوان غیر ایمن برچسب گذاری می کند. باید یک SSL توسط شرکت میزبانی وب شما خریداری و نصب شود تا تمام صفحات شما به طور ایمن بارگذاری شوند.
* ساختار URL
URL های زیبا بهتر هستند (website1.ir/blog بهتر از website1.ir/index.php&id=54 است). اگر URL صفحه شما قابل خواندن توسط انسان باشد، این چیز خوبی است.
سایر کارهایی که برای رتبه بندی در صفحه گوگل باید انجام دهید
* Google برای کسب و کار من
فهرست «Google برای کسب وکار من» خود را بهینه کنید، به خصوص اگر کسب وکاری هستید که فقط به جامعه محلی خود خدمات می دهد (مانند نانوایی یا لوله کش). سپس، تا جایی که می توانید نظرات مثبت دریافت کنید. این به میزان زیادی شانس شما را برای نمایش در بخش بسته نقشه محلی در بالای اولین فهرست ارگانیک افزایش می دهد. اگر آن را به درستی انجام دهید، می توانید رتبه ی خوبی بگیرید.
* یک وبلاگ راه اندازی کنید
یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای کسب رتبه بالا در گوگل انجام دهید این است که یک وبلاگ راه اندازی کنید و به طور مرتب مقالات ارسال کنید. اگر مطمئن نیستید در مورد چه چیزی بنویسید، به 5 سوال اصلی که مشتریانتان از شما می پرسند فکر کنید. سپس یک پاسخ کامل برای هر سوال بنویسید - یک پست وبلاگ برای هر سوال.
* چند لینک با کیفیت دریافت کنید
با یک سازمان غیرانتفاعی در جامعه محلی خود شریک شوید و یک مسابقه با جایزه برگزار کنید.
شاید روزنامه محلی آن را انتخاب کند و به صورت رایگان پیوندی به وب سایت شما بدهد. به اتاق بازرگانی یا BNI محلی خود بپیوندید و در فهرست وب سایت های آنها قرار بگیرید. پیشنهاد نوشتن مقاله مهمان برای روزنامه محلی یا مجله محله را بدهید. آنها اغلب پیوندی به وب سایت شما در بیو شما در انتهای مقاله می دهند.
* ایجاد نقل قول
اگر برایتان سوال است که استناد چیست؟ یک استناد فهرستی از کسب و کار شما در یک سایت فهرست محلی است. به سایت هایی مانند Yelp، Foursquare، YP.com، Angie's List، و غیره بروید و مطمئن شوید که فهرست کسب و کار شما در آنجا نمایش داده می شود و اطلاعات تان دقیق هستند. این به ایجاد یک پروفایل پیوند قوی برای نام دامنه شما کمک می کند و سیگنال هایی را به Google ارسال می کند که اعتباری به سایت شما می دهند و اعتماد گوگل نسبت به سایت تان را بالا می برند.
* کار سئو وب سایت شما هرگز تمام نمیشود
علاوه بر این، فقط به این دلیل که برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی رتبه خوبی دارید، به این معنی نیست که برای یک کلمه یا عبارت کلیدی مشابه رتبه خوبی خواهید داشت. و به یاد داشته باشید که گوگل به طور مداوم الگوریتم های رتبه بندی خود را به روز می کند، بنابراین رتبه بندی امروز ممکن است با رتبه های فردا برابر نباشد.
انتظار داشته باشید که سایت شما به صورت روزانه یا هفتگی در رتبه بندی بالا و پایین برود - حتی ممکن است به طور کلی از رتبه بندی سقوط کند. به همین دلیل است که سئو وب سایت باید همیشه ادامه داشته باشد.
به یاد داشته باشید، رقبای شما احتمالا همان پروتکل هایی را که شما دنبال می کنید، را دنبال می کنند. آنها احتمالا با استفاده از همان روش هایی که شما استفاده می کنید، وب سایت خود را بهینه می کنند. به وبلاگ نویسی و دریافت لینک ادامه دهید. محتوایی را که قبلا در وب سایت خود دارید بهبود بخشید. تلاش و صبر زیاد زمانی ارزشش را خواهد داشت که به آن نقطه مطلوب در بالای صفحه اول جستجوی گوگل دست پیدا کنید. بسته به کسب و کار شما، به معنای واقعی کلمه می تواند میلیون ها دلار درآمد داشته باشد. چیزی که با ارزش باشد، هرگز آسان نخواهد بود.
در اینجا قصد دارم به صورت لیستی چند نکته بسیار مهم دیگر برای قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی گوگل برایتان بیاورم:
- تولید محتوای با کیفیت داشته باشید.
- تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد داشته باشید.
- نام دامنه خوب انتخاب کنید.
- توضیحات خوب ارائه دهید.
- از عنوان های مناسب استفاده کنید.
- بک لینک های با کیفیت بگیرید.
- در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید.
- در مجامع آنلاین و گفتگوها شرکت داشته باشید.
- استفاده درست از کلمات کلیدی را بیاموزید.
- از گوگل ترند استفاده کنید.
- لوکیشن خود را در گوگل مپ ثبت کنید.
مقالات تخصصی وب سایت مرتبط با صفحه اول جستجوی گوگل