مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / درباره دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید
درباره دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید
نظرات: 3 نظر تگ ها: دیجیتال مارکتینگ|بازاریابی دیجیتالی|خدمات دیجیتال مارکتینگ

درباره دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید


بازاریابی دیجیتال عمل فروش محصولات و خدمات از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشن های موبایل است. اصولاً دیجیتال مارکتینگ هر شکلی از بازاریابی است که شامل دستگاه های الکترونیکی می شود. می توان آن را به صورت آنلاین و آفلاین انجام داد، و در واقع، هر دو نوع برای یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی جامع مهم هستند. چرا بازاریابی دیجیتال مهم است. بیلبوردها را به خاطر دارید؟ انجام میدهم. به عنوان یک بچه جوان در کالیفرنیا، تجربیات من از صندلی عقب ماشینمان عمدتاً به طور متناوب بین این موارد بود: "مامان، کی ما آنجا هستیم؟" و "اوه، ببین، مک دونالد، می توانیم برویم؟" هر وقت یکی از آن بیلبوردهای 10 فوتی در کنار جاده ظاهر می شد. با بزرگ شدن با والدین هندی، پاسخ هر دوی آنها، اغلب یکسان است: «هنوز نه». گاهی اوقات، برندهای بزرگ حتی یک جنگ بیلبوردی راه می‌اندازند، مانند این جنگ بین آئودی و بی‌ام‌و، که خنده زیادی به همراه داشت:  

دیجیتال مارکتینگ - بیلبورد نمونه ای از بازاریابی قبل از دیجیتال

در سال 2015، تعداد زیادی از مشتریان من هنوز صدها میلیون دلار برای تبلیغات بیلبورد خرج کردند. متاسفانه یا خوشبختانه، تبلیغات بیلبورد اغلب مرده است. فقط به این فکر کنید: گوگل و فیس بوک درآمد بیشتری نسبت به هر شرکت رسانه ای سنتی تولید می کنند، زیرا آنها کره چشم های بیشتری را کنترل می کنند. به همین دلیل است که بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد. آنجاست که توجه است دلیل اینکه بیلبوردها مانند موارد بالا می میرند این است که آینده رانندگی به این شکل خواهد بود: ماشین های بدون راننده - بازاریابی دیجیتال اگرچه خودروهای بدون راننده در حال حاضر وجود دارند، رانندگان هنوز باید توجه داشته باشند. در آینده، با پیشرفت فناوری، حتی یک مسافر وقت خود را صرف تماشای جاده نخواهد کرد. به من لطف کنید، دفعه بعد که رانندگی کردید و به یکی از دوستانتان سوار می‌شوید، نگاهی به صندلی مسافر بیندازید. فقط برای یک ثانیه :حتی در حال حاضر، این احتمال وجود دارد که آنها به تلفن خود نگاه کنند. اگر دیگر کسی به جاده نگاه نمی کند، چه کسی باید آن تبلیغات را ببیند؟ علاوه بر این: سهم افرادی که زمان بیشتری را با استفاده از دستگاه های الکترونیکی صرف می کنند همچنان در حال افزایش است، در حالی که تبلیغات چاپی همچنان رو به کاهش است. این بدان معناست که قبل از اینکه بتوانید چاپخانه قدیمی خود را خاموش کنید و مغازه را ببندید، زمان زیادی برای کشف این موارد بازاریابی دیجیتال ندارید.  

خلاصه بازاریابی دیجیتال آنلاین

دو رکن اصلی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین است. با این حال، از آنجایی که من در یک راهنمای جداگانه در مورد بازاریابی آنلاین صحبت خواهم کرد، برای کامل بودن فقط به حوزه های مختلف بازاریابی آنلاین اشاره می کنم. 7 دسته بزرگ بازاریابی آنلاین عبارتند از:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی وابسته
  • بازاریابی ایمیلی

Unbounce یک اینفوگرافیک عالی ایجاد کرد که انواع بازاریابی آنلاین را در یک نمودار منظم خلاصه می کند. اجزای بازاریابی دیجیتال توسط noob راهنمای مبتدیان برای بازاریابی آنلاین، در Quick Sprout، مکانی عالی برای شروع است.  

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

اگرچه برای اولین بار در اوایل دهه 2000 به عنوان یک اصطلاح رایج شد، بازاریابی دیجیتال در واقع مدت طولانی تری وجود داشته است. مانند، بسیار طولانی تر. به طور دقیق حدود 100 سال بیشتر است. در اینجا تصویری از اولین بازاریاب دیجیتال در تاریخ آمده است: gulielmo marconi - اولین بازاریاب دیجیتال آفلاین نام او: گوگلیلمو مارکونی. چی؟ مارکونی؟ آره. در سال 1896 او اولین انسانی بود که "انتقال عمومی سیگنال های بی سیم" را نشان داد. این شخص رادیو را اختراع کرد. اندکی پس از تظاهرات کوچک او در انگلستان، سیگنال های مورس در آب های آزاد مخابره شد. در حالی که 10 سال دیگر طول می کشد تا رادیو به عموم مردم دسترسی پیدا کند، مطمئناً سازندگان متوجه نشدند که می توانند از آن برای فروش چیزها استفاده کنند. اولین پخش زنده از اجرای اپرا در Met بود و حدس بزنید مردم بعد از آن چه کردند؟ بلیت نمایش خریدند! استراتژی بازاریابی دیجیتال متولد شد.  

مقدمه ای بر بازاریابی دیجیتال

چهار دسته بزرگ از بازاریابی دیجیتال وجود دارد: بازاریابی آفلاین پیشرفته، بازاریابی رادیویی، بازاریابی تلویزیونی و بازاریابی تلفنی. بازاریابی آفلاین پیشرفته شکلی از بازاریابی است که کاملاً آفلاین است اما با دستگاه های الکترونیکی تقویت شده است. به عنوان مثال، اگر رستوران شما از iPad برای مشتریان شما استفاده می کند تا سفارشات خود را ایجاد کنند، تجربه آفلاین مانند خوردن غذاهای تایلندی با این دستگاه الکترونیکی افزایش می یابد. مردم ده ها سال است که از رسانه های دیجیتال برای تقویت بازاریابی خود استفاده می کنند (همانطور که خواهید دید، شما فقط فراموش کرده اید که از چه راه هایی).  

نمونه ای از بازاریابی آفلاین پیشرفته

بعد، بازاریابی رادیویی وجود دارد. دفعه بعد که می شنوید یک فروشنده ماشین آزاردهنده و بیش از حد مشتاق هر کلمه تبلیغاتی خود را فریاد می زند، از آقای مارکونی تشکر کنید. البته، ما نمی توانیم بازاریابی تلویزیونی را فراموش کنیم. تبلیغات تلویزیونی بیش از نیم قرن است که وجود داشته است (و از سال 1953 نیز به صورت رنگی، در سراسر کشور؛ بله، زمانی قبل از تلویزیون رنگی وجود داشته است). در نهایت، بزرگ‌ترین و سریع‌ترین حوزه بازاریابی آفلاین، با شکست‌های فراوان و شکست ها: بازاریابی تلفنی. بیایید به چهار حوزه با جزئیات بیشتری نگاه کنیم. بازاریابی آفلاین پیشرفته تفاوت بین یک بیلبورد در جایی در صحرای آریزونا و یک بیلبورد در میدان تایمز شهر نیویورک چیست؟ اندازه؟ محصول؟ 3 حرف: LED. دیودهای ساطع کننده نور همه بیلبوردهای میدان تایمز الکترونیکی هستند!  

بازاریابی دیجیتال آفلاین پیشرفته - مثال بیلبورد مربعی LED

چرا؟ زیرا در صحرای آریزونا، هیچکس برای جلب توجه مردم با شما رقابت نمی کند. اگر اصلاً بیلبورد داشته باشید، برنده می شوید. اما، در میدان تایمز، توجه احتمالاً ارزشمندتر از هر جای دیگری در جهان است. روزانه بیش از 330000 نفر از آن عبور می کنند. اگر می‌خواهید حواس‌تان پرت شود، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، مروج‌ها فریاد می‌زنند، و البته، بیلبوردهای الکترونیکی. برخی از آنها حتی تعاملی هستند و فیدهای زنده مردم در میدان یا تصاویر مشتریان را نشان می دهند. اجاره یک فضای بیلبورد در میدان تایمز به مدت یک سال، مبلغ هنگفت 1،000،000 تا 4،000،000 دلار را برای شما به ارمغان می آورد. بازاریابی آفلاین پیشرفته چه اشکال دیگری دارد؟ این روزها وقتی وارد اپل استور می شوید چه می بینید؟  

بازاریابی دیجیتال آفلاین - فروشگاه اپل

افرادی که روی آی پد، مک بوک و آیفون خم می شوند. اگر هر نوع محصول الکترونیکی دارید، هر نسخه نمایشی محصول بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. خوب، مورد بعدی خوب است. اگر این را به خاطر دارید، می توانید خود را یک بچه بسیار خوش شانس بدانید:  

بازاریابی دیجیتال آفلاین - دیسک آزمایشی

این یک دیسک دمو برای پلی استیشن اصلی است. تعدادی از این ها با بازی های دیگر یا حتی گاهی مجلات توزیع می شد. در مورد مجلات PC هم همینطور بود. به یاد دارید زمانی که آنها با سی دی (و بعداً دی وی دی) آمدند و شما نمی توانستید صبر کنید تا آنها را به درایو دیسک خود بیندازید و ببینید چه نمونه هایی روی آنها وجود دارد؟ کمی متفاوت از نسخه ی نمایشی، اینها نمونه های محصول در قالب دیجیتال هستند.  

بازاریابی رادیویی

بیش از 100 سال از اولین پخش زنده اصلی اجرای اپرا در Met می گذرد و حدس بزنید: رادیو هنوز اینجاست. نزدیک به 250 میلیون آمریکایی هر ماه به رادیو گوش می دهند مردم به طور متوسط ​​102 دقیقه در روز را صرف گوش دادن به محتوای رادیویی می کنند پیش بینی می شود تا سال 2023، هزینه تبلیغات رادیویی نیم میلیارد دلار افزایش یابد در سال‌های اخیر، رادیو حرکت هوشمندانه‌ای انجام داد: این که مجریان برنامه حمایت‌های تبلیغاتی را در ابتدای برنامه‌ها بخوانند. اینجا جایی است که مجری برنامه رادیویی متنی را که شما یا آنها نوشته اید که محصول شما را تبلیغ می کند، می خواند. برای ایجاد یک حمایت مالی، ایستگاه های رادیویی محلی خود را با یک جستجوی سریع در گوگل پیدا کنید. ایستگاهی را پیدا کنید که مخاطبان آن جمعیت شناسی هدف شرکت شما را منعکس کند. ایستگاه های رادیویی باید بتوانند داده هایی را در اختیار شما قرار دهند که به شما در انتخاب مناسب کمک می کند. به عنوان مثال، اگر شرکت شما محصولات بارداری می فروشد، می خواهید یک برنامه رادیویی پیدا کنید که شنونده متوسط ​​آن یک زن بین 24 تا 40 سال باشد. اگر به مسیر تبلیغات رادیویی سنتی بروید، نکته کلیدی این است که سرگرم کننده باشید و توجه شنونده را به خود جلب کنید. کادیلاک و دایری کویین دو برندی هستند که تبلیغات رادیویی را به صورت ثابت ارائه می کنند. در اینجا می توانید به چند نمونه گوش دهید.  

بازاریابی تلویزیونی

بازاریابی تلویزیونی آنقدر جالوت است که احتمالا هرگز از بین نخواهد رفت. همچنین به راحتی صنعتی است که هر سال بیشترین پول در آن سوزانده می شود.

برخی از حقایق سریع در مورد مارک تلویزیون:

یک آمریکایی به طور متوسط ​​هنوز 4 ساعت در روز تلویزیون تماشا می کند، اما این شامل برنامه هایی است که پخش می شوند فقط 2/3 مردم هنوز مشترک کابل هستند. 78 درصد از مردم اشتراک خدمات پخش چندگانه دارند اگرچه تبلیغات تلویزیون کابلی برای هدف قرار دادن مخاطب مناسب سخت‌تر است، در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات دیجیتال، بازگشت سرمایه پایینی دارند، و به طور کلی در عصر دیجیتال نامربوط به نظر می‌رسند، اما یک نوع از تبلیغات تلویزیونی وجود دارد که ممکن است ارزش آن را داشته باشد. اما برای شما هزینه خواهد داشت یادتان هست اشاره کردم که اجاره یک بیلبورد در میدان تایمز به مدت یک سال، یک میلیون یا بیشتر عقب انداخته است؟ یک آگهی بازرگانی 60 ثانیه ای که در جریان Super Bowl پخش شد، 5.6 میلیون دلار هزینه دارد. به لطف اثر گرده افشانی متقاطع، تبلیغات اغلب ویروسی و به یاد ماندنی هنوز هم هزینه خود را می پردازند. تقریباً 10 درصد از کل اشتراک‌گذاری‌های تجاری تلویزیونی در رسانه‌های اجتماعی از تبلیغات Super Bowl است. بنابراین حدود 8 درصد از کل بازدیدها در یوتیوب که به ویدیوهای تبلیغاتی تلویزیونی می رود، انجام دهید. اگر تبلیغات شما به لیست سیاه راه پیدا کند (تبلیغاتی که شبکه تصمیم می گیرد نمی توانند در تلویزیون نمایش داده شوند)، تأثیر ویروسی معمولاً قوی تر است، مانند تبلیغ بدنام Carl's Junior که در Superbowl 2015 نمایش داده نشد. علاوه بر این، این تبلیغات تجاری به دارایی های آنلاین تبدیل می شوند و در طول زمان میلیون ها بازدید YouTube را ایجاد می کنند. متأسفانه، هیاهوی تبلیغات Super Bowl احتمالاً بیشتر بقایای یک دوره موفقیت است که در شرف محو شدن است. ۲۰۰ میلیارد دلاری که شرکت‌ها هنوز سالانه در سرتاسر جهان برای تبلیغات تلویزیونی خرج می‌کنند، به سختی قابل توجیه است، زیرا هر ۱۰ نفر در ایالات متحده یک حساب نتفلیکس دارند و تعداد بیشتری نیز در راه است. تلویزیون، به شکلی که ما می شناسیم، رو به نابودی است و راه را برای سفارشی ترها باز خواهد کرد -تجاربی که قبلاً به آنها عادت کرده‌ایم. بنابراین، اگر قصد انجام بازاریابی دیجیتال آفلاین را دارید، پیشنهاد می‌کنم زمان و پول خود را صرف تمرکز بر پلتفرم یا کانال بازاریابی آینده کنید. بازاریابی تلفنی تقریباً 75 درصد از آمریکایی‌ها صاحب یک گوشی هوشمند هستند و در سال 2014، ما از نقطه اوج عبور کرده‌ایم که افراد بیشتری از طریق تلفن خود به اینترنت دسترسی دارند تا از طریق رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ. بازاریابی موبایلی اینجاست، و در سال 2015، مبلغی که برای تبلیغات موبایلی صرف می شود، ابتدا از مبلغی که برای تبلیغات دسکتاپ خرج می شود، بیشتر شد. بیایید به چند روش آفلاین برای بازاریابی محصولات خود با استفاده از بازاریابی تلفنی نگاه کنیم. 2 برنامه وجود دارد که به شدت دست کم گرفته شده اند، اما در هر گوشی، چه هوشمند و چه غیر هوشمند، قابل استفاده هستند:  

تماس و پیامک

تماس سرد عمل تماس با فردی بدون تماس قبلی و تلاش برای فروش چیزی است. در حالی که تقریباً 3 فروش در روز (بازاریابان به طور متوسط ​​با 52 نفر در روز تماس می گیرند، با حدود 17 تماس تا زمانی که خریدار پیدا کنند)، مقیاس پذیری رسانه های اجتماعی یا ایمیل را ندارد، اما همچنان یک رویکرد معتبر برای بازاریابی است. این تاکتیک کار می کند، اما در هنگام فروش به مشتریان نهایی (B2C) بسیار خوب مقیاس نمی شود و برقراری تماس قبل از تلاش برای فروش به بستن معامله کمک می کند (به خصوص در B2B، که همه چیز در مورد ارتباطات است). چیزی که بهتر کار می کند بازاریابی از طریق پیامک است، "برنامه ای" که در هر تلفن موجود در بازار نیز موجود است. به صورت آنلاین یا آفلاین، یک پیام متنی تقریباً قابل خواندن است. در حالی که شما قطعاً باید ابتدا مجوز دریافت کنید، به عنوان مثال، به شکلی که مشتریان خود یک کلمه خاص را به یک شماره تلفن پیامک کنند، چندین ارائه دهنده وجود دارند که بازاریابی متنی را در مقیاس بزرگ ارائه می دهند. راه های مختلفی برای استفاده از بازاریابی پیامکی وجود دارد.  

بازاریابی دیجیتال آفلاین - استفاده از پیام های متنی

معاملات ویژه، کوپن‌ها و تخفیف‌ها راهی عالی برای رستوران‌ها برای جذب مشتریان بیشتر و تبدیل گردشگران به افراد عادی است. در اینجا می توانید نمونه های بیشتری از کمپین های پیام کوتاه رستوران موفق را مشاهده کنید. استفاده از یادآورهای متنی به عنوان خدمات مشتری نیز می تواند بازاریابی تلفن همراه شما را مانند بسیاری از داروخانه ها بهبود بخشد. آنها وقتی نسخه آنها آماده تحویل است به مشتریان هشدار می دهند. گزینه دیگر ایجاد یک برنامه وفاداری است که در آن قراردادها و هدایای ویژه مشتریان شرکت کننده را پیامک می کنید. کدهای QR گزینه دیگر کدهای QR است.  

بازاریابی دیجیتال آفلاین - کد qr نمونه ای از بازاریابی تلفنی

قبلاً برای استفاده از کدهای QR باید برنامه خاصی را دانلود می‌کردید، اما اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده کنید و کد اسکن می‌شود و یک صفحه وب ظاهر می‌شود.  

چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال آفلاین تنظیم کنیم.

یک استراتژی بازاریابی آفلاین پیشرفته تنظیم کنید تبلیغات بهینه‌سازی شده برای پلتفرم‌هایی مانند بیلبوردهای دیجیتال ایجاد کنید، نسخه‌های نمایشی محصول را ارائه دهید و نمونه‌های محصول دیجیتالی را ارائه دهید. یک استراتژی بازاریابی رادیویی ایجاد کنید با استفاده از صداهای احمقانه، مشاهیر محلی یا ذکر موضوعات مرسوم، به ایستگاه‌های رادیویی محلی درباره حمایت‌های تبلیغاتی نزدیک شوید یا تبلیغات سنتی جذاب ایجاد کنید. در بازاریابی تلویزیونی شرکت کنید موثرترین راه برای به دست آوردن بازگشت سرمایه مناسب در تبلیغات تلویزیونی، خرید زمان تبلیغات در طول رویدادهای محبوبی است که مردم به صورت زنده تماشا می‌کنند، ایجاد تبلیغاتی که ویروسی می‌شوند (با بحث‌برانگیز، احساسی یا خنده‌دار) یا ایجاد تبلیغاتی که می‌توانید در چندین مورد استفاده مجدد کنید. کانال های تبلیغاتی بازاریابی تلفنی انجام دهید گوشی‌های هوشمند فرصت‌های تبلیغاتی منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند. می‌توانید از نرم‌افزار مدرن برای تماس سرد و گذاشتن پست‌های صوتی بدون زنگ برای اهداف، ارسال پیامک‌های پیشنهادی معاملات و تبلیغات به مشتریان مشترک، یا استفاده از کدهای QR استفاده کنید.

سوالات متداول بازاریابی دیجیتال عمومی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال تبلیغاتی است که از طریق کانال های دیجیتال ارائه می شود. کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، برنامه های کاربردی تلفن همراه، ایمیل، برنامه های کاربردی وب، موتورهای جستجو، وب سایت ها یا هر کانال دیجیتال جدید. آینده دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دنیای آفلاین و آنلاین در حال برخورد هستند. دستگاه‌های سنتی مانند یخچال‌ها، اجاق‌ها و حتی بیلبوردها همگی برای استفاده از رسانه‌های دیجیتال مدرن‌سازی خواهند شد. چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟ گوگل و فیس بوک درآمد بیشتری نسبت به هر شرکت رسانه ای سنتی تولید می کنند زیرا کره چشم های بیشتری را کنترل می کنند. به همین دلیل است که بازاریابی دیجیتال مهم است، جایی که توجه است. چه کانال هایی دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می دهند؟ موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، تبلیغات آنلاین، بازاریابی وابسته، ایمیل ها و برنامه های موبایل.  

نتیجه گیری دیجیتال مارکتینگ

این موضوع در بازاریابی دیجیتال است. همانطور که می بینید، اینترنت حتی امروز تنها جایی نیست که بازاریابان به موفقیت دست پیدا کنند. البته، هیچ کس نمی تواند فرصت های وب را از دست بدهد و در نهایت، هر بازاریاب باید به بازاریابی آنلاین تسلط پیدا کند. به کارگیری تعدادی از این تاکتیک‌های بازاریابی آفلاین می‌تواند به شما کمک کند تا در این مدت همه تخم‌های خود را در یک سبد قرار ندهید و همچنین نسل پیشرو خود را فراتر از رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا و موارد مشابه متنوع کنید. به علاوه دنیای آفلاین و آنلاین با هم برخورد می کنند. دستگاه‌های سنتی مانند یخچال‌ها، اجاق‌ها و حتی بیلبوردها همگی برای استفاده از رسانه‌های دیجیتال مدرن‌سازی خواهند شد. اگرچه آژانس ما این کار را انجام می دهد. در بازاریابی آفلاین تخصص ندارید، اگر برای رشد یا اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال آنلاین خود به کمک نیاز دارید، می توانیم به شما کمک کنیم! برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاه کاربران