بازاریابی اینترنتی دیجیتالی
خدمات بازاریابی اینترنتی گروه وب سایت وان
بازاریابی اینترنتی یعنی ارائه راهی برای جذب مشتریان با استفاده از دنیای نامحدود اینترنت. اینکه چگونه مشتریان بتوانند کسب و کار شما را از طریق وب سایت یا وبلاگ یا صفحه شبکه اجتماعی شما پیدا کنند.
یک تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات وجود دارد، آن هم این است که بازاریابی پیدا کردن راهی برای جذب مشتریان در کسب و کار شما می باشد. حال ممکن است که این جذب مشتری از طریق ، تحت تاثیر تبلیغات شما انجام گرفته باشد. جذب مشتری هم به موارد مختلفی ربط دارد.
پس تا اینجا به این رسیدیم که ، تبلیغات تنها یکی از اجزای بازاریابی اینترنتی است. یک تبلیغات آنلاین موفق بازدید مشتریان زیادی را به وب سایت شما به ارمغان می آورد ، اما با بازاریابی اینترنتی شما کارهایی انجام میدهید که بتوانید مشتریان را در وب سایت نگهدارید یا جذب کنید تا به هدفش برسد.
بازاریابی اینترنتی موفق چیست؟ بازاریابی اینترنتی موفق چه شکلی است؟ چگونه میتوانید متوجه شوید که شما توانسته اید کاری کنید که به بازاریابی کسب و کار شما کمک کرده است؟ جواب این سوالات بسیار ساده است. اگر بازاریابی اینترنتی شما موفقیت آمیز باشد، قطعا شما نتیجه کارتان را با کسب درآمد بالاتر و در حال رشد ، خواهید دید.
در اینجا برای شما عزیزان انواع بازاریابی اینترنتی را لیست می نماییم:
بازاریابی موتورهای جستجوگر (SEM): Search Engine Marketing
یکی از انواع بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موتورهای جستجوگر یا SEM یا Search Engine Marketing می باشد. این نوع بازاریابی اینترنتی که با افزایش بازدید در نتایج موتورهای جستجوگر از طریق بهینه سازی و سئو وب سایت یا تبلیغات کلیکی و یا بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی منجر به ترویج و پیشرفت وب سایت می گردد. در مقالات آتی در مورد بازاریابی موتورهای جستجوگر بیشتر خواهیم گفت.
بهینه سازی و سئو وب سایت برای موتورهای جستجوگر (SEO): Search Engine Optimization
بهینه سازی و سئو وب سایت ورژنی از SEM است که منجر به افزایش رتبه وب سایت و بهبود جایگاه وب سایت در لیست نتایج جستجو بر اساس کلمه کلیدی جستجو شده در موتورهای جستجوگر می شود. هر چه طراحی وب سایت حرفه ای و اصولی تر باشد و رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر بالاتر باشد، وب سایت در لیست نتایج موتورهای جستجوگر، از جایگاه بالاتری برخوردار خواهد شد و در این صورت تعداد کلیک بیشتری بر روی وب سایت زده می شود و بازدید بیشتری صورت می گیرد.
تاثیر بهینه سازی و سئو وب سایت
یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی، استفاده از تاثیر بهینه سازی و سئو وب سایت موتورهای جستجوگر مثل گوگل، یاهو، اسک، بینگ و ... می باشد زیرا موتورهای جستجوگر مختلف امروزه طرفداران بسیار زیادی دارند. در واقع می توان گفت که موتورهای جستجوگر، از اصلی ترین نقاط برای جذب کاربر هدف می باشند ، یعنی کاربرانی که می خواهند خرید کالا و یا خدمات انجام دهند. فرض کنید شخصی در موتور جستجوگر گوگل به قصد پیدا کردن یه فروشگاه فروش لب تاب کلمه فروش لب تاپ یا خرید لب تاب را جستجو می کند، موتور جستجوگر لیست تمامی وب سایت هایی که عبارت خرید یا فروش لب تاپ دارند را به کاربر نشان می دهد، و کاربر می تواند با کلیک برروی آنها وارد وب سایتشان شود و خریدش را انجام دهد، حال اینکه وب سایت شما در جایگاه بالاتری از دیگر وب سایت ها در لیست نتایج موتورهای جستجوگر داشته باشد به قدرت بهینه سازی و سئو وب سایت شما بستگی دارد، در هر حال می توان گفت موتورهای جستجوگر یکی از بهترین مکان ها برای جذب کاربر به وب سایت تان می باشند. اگر در دنیای واقعی به خرید بروید ، ممکن است هر کالایی نظر شما را جلب نماید و آن را خریداری نمائید ، به همین دلیل در دنیای واقعی جذب مخاطبین هدفمند کمی سخت میباشد ، اما در دنیای مجازی و با استفاده از موتورهای جستجوی قدرتمندی مانند گوگل ، میتوان کاربران هدف را به سایت خود آورد و آنها را از بازدید کننده به خریدار تبدیل نمود.
بازاریابی از طریق موتورهای جستجو میتواند کاملا بدون هزینه انجام شود و بدون در نظر گرفتن تعرفه طراحی سایت و یا موارد دیگر ، بازدهی بسیار بالایی به همراه داشته باشد به همین دلیل از اهمیت ویژه ای در میان صاحبان کسب و کارهای آنلاین برخوردار است. بسیاری از افراد تصور میکنند برای بدست آوردن رتبه های بالا در میان نتایج گوگل میباست هزینه های سنگینی پرداخت کنند در حالی که این تصور کاملا اشتباه است زیرا میتوان از طریق فعالیت های محتوایی صحیح و رعایت نکات اصولی بهینه سازی سایت بدون پرداخت حتی یک ریال ، به رتبه های بالا در میان نتایج دست یافت. یکی از اساسی ترین دلایل محبوبیت موتورهای جستجو نظیر گوگل همین مسئله است که شما میتوانید به راحتی و با انجام فعالیت های صحیح و اصولی در نتایج آن پیشرفت کنید بدون اینکه حتی یک ریال هزینه نمائید. حال سوال این است که آیا شما مکانی بهتر از موتورهای جستجو برای بدست آوردن کاربران هدف در اختیار دارید ؟ آیا میتوانید در این نقاط بدون ذره ای هزینه ، بیشترین بازدهی را داشته باشید ؟! مسلما جواب منفی است پس اگر تا به امروز نسبت به موتورهای جستجو بی تفاوت بوده اید ، از امروز اهمیت زیادی برای نتایج وب ساییتان در گوگل باشید.
بازاریابی جاذبه ای
افزایش قدرت بازاریابی از طریق طراحی وب سایت به صورت کاملا حرفه ای، زیبا، کارا ، و کاربرپسند ، اهمیت بسیار زیادی در بازدید دوباره کاربران به وب سایت شما دارد، کاربر وقتی برای انجام عملیاتی وارد یک وب سایت می شود ، اگر طراحی وب سایت به گونه ای باشد که هم کارایی مناسبی داشته باشد و هم زیبا و کاربرپسند و ساده باشد، احتمال بازگشت کاربر به وب سایت شما برای انجام عملیاتش بسبار بیشتر می شود.
در اینجا نکاتی که در طراحی وب سایت اهمیت ویژه ای دارند برایتان لیست می کنیم
بارگذاری سریع صفحات ، کلید موفقیت
به همان اندازه که سرعت بارگذاری صفحاتتان سریع تر باشد ، شانس شما نیز برای افزایش فروش و تبدیل بازدیدکننده به خریدار افزایش پیدا خواهد نمود . اکثر کاربران در هنگام ورود به یک وب سایت کم حوصله بوده و منتظر لود شدن صفحاتی که به کندی لود میشوند نمیمانند در نتیجه هرچه سرعت بارگذاری سایت شما بالاتر باشد در جذب افراد تاثیر بیشتری خواهد داشت.
نگارش مطالب و محتوا
کاربر وب سایت شما باید از نظر نگارشی ساده و در عین حال مرتب و بدون اشتباه باشد . استفاده از لغات سخت و محتوایی کتابی باعث میشود مشتریان جذب مطالب شما نشوند زیرا نتایج تحقیقات نشان میدهند که بازدیدکنندگان بیشتر جذب مطالب ساده و نسبتا خودمانی تر میشوند تا مطالب و محتوایی صد در صد کتابی و پر از لغات و اصطلاحات سنگین.
ناوبری وب سایت
یکی از اساسی ترین مسائل در وب سایت شما ، میزان ناوبری وب سایتتان است که یکی از مهم ترین نکات برای جذب کاربران نیز به حساب می آید. استفاده از ناوبری در واقع همان چیزی است که شما میتوانید با آن خوانندگان را راضی نگه داشته و آن ها را در وب سایت خود نگه دارید و این مسئله در نهایت منجر به افزایش فروش شما خواهد شد. در صفحات وب طولانی می توانید با استفاده از جداول و یا گذاشتن مطالب با استفاده از لینک ها به خوانندگان خود بها داده و برای آنها شرایط بهتری مهیا کنید. هرچه کاربر احساس کند که مدیران سایت برایشان ارزش بیشتری قائل هستند برای خرید بیشتر ترغیب میشود زیرا احساس میکند مدیران سایت پس از خرید هم برای مشتریان ارزش زیادی قائل خواهند بود و در صورت بروز مشکل میتوان روی کمک آنها حساب کرد.
استفاده از رنگ های مناسب در طراحی سایت
سعی کنید رنگ بندی وب سایت شما آرامش بخش باشد و به کاربران کمک نماید تا آرامش پیدا کنند . هرچه رنگ بندی سایت شما از آرامش بیشتری برخودار باشد شانس شما نیز برای افزایش فروش بیشتر خواهد بود زیرا بازدیدکنندگان از وب سایت هایی که رنگ بندی آن ها چشم را اذیت کند خرید نخواهند کرد !
لینک های سالم
استفاده از لینک های سالم در وب سایت شما یکی دیگر از مسائلی است که باعث افزایش فروش سایتتان خواهد شد . اگر لینک های شما از کار افتاده باشد و برای سالم نگه داشتن آنها و یا تعویض لینک های از کار افتاده با لینک های سالم اقدامی انجام ندهید بازدیدکنندگان تصور میکنند شما فقط به دنبال سود مادی بوده و برای خریدار ارزشی قائل نیستید به همین دلیل است که ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید
نمایش تبلیغات
تبلیغات، فضایی برای نمایش تصاویر یا کلمات است، مشابه تبلیغات روزنامه ها و مجلات
در مقالات آتی در مورد این نوع بازاریابی بیشتر توضیح خواهیم داد.
تبلیغات کلیکی
موتورهای جستجوگر امکانی یا خدماتی در وب سایت خود قرار داده اند به نام تبلیغات کلیکی، در این نوع تبلیغات زمانی که کاربران کلمات کلیدی یا کلمات شبیه و نزدیک به کلمات کلیدی انتخابی شما را جستجو کنند، موتورهای جستجوگر با به نمایش در آوردن تبلیغ وب سایت شما، و بابت هر کلیک و بازدید بر روی وب سایت شما هزینه ای دریافت می کنند.
لازم است بدانید عمده ترین درامد موتورهای جستجوگر از طریق تبلیغات کلیکی شان تامین می شود.
در مقالات آتی در مورد این نوع بازاریابی بیشتر توضیح خواهیم داد.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
در این نوع بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی چون فیس بوک و تویتر و یوتیوب و سایت های مشابه صورت می پذیرد. در بازاریابی شبکه های اجتماعی با ساختن صفحاتی در شبکه های اجتماعی در تبلیغ و یا دسترسی راحت تر کاربران به محصولات شما تاثیرگذار است.
در مقالات آتی در مورد این نوع بازاریابی بیشتر توضیح خواهیم داد.
بازاریابی ایمیلی
در این نوع بازاریابی با ارسال و پخش پیامی از طریق ایمیل برای کاربران صورت میگیرد و جمع آوری بانک اطلاعاتی ایمیل های کاربران هم خودش راه و روش خود را دارد. بازاریابی ایمیلی ممکن است شامل پیام متنی یا ترکیبی از کلمات و تصاویر و یا ایجاد دسترسی به یک ویدیو روی سایت و یا ویدیو عمومی در یوتیوب یا لینک به وب سایت شما باشد. و با سبب همین، همچنین بازاریابی ایمیلی باعث افزایش بازدید از وب سایت شما را خواهد داشت.
بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل
بازاریابی ایمیل یکی از سریع ترین و ساده ترین روش ها برای افزایش فروش و سود در هر کسب و کار می باشد. با ایجاد تغییرات در نحوه فروش با روش بازاریابی ایمیل، کار بسیار راحتی برای افزایش نرخ فروش و سود بیشتر آن خواهید داشت.
چرا بازاریابی ایمیلی میتواند برای کسب و کارها بسیار ارزشمند باشد؟ و همچنین اگر بازاریابی اینترنتی تا اینقدر ارزشمند و مفید است مشکل کجاست که همه از این روش بازاریابی ایمیلی استفاده نمی کنند؟ جواب این سوالات واقعا مشخص است، اغلب افراد بازاریابی ایمیلی خود را به درستی و حرفه ای انجام نمی دهند؛ اشتباهات زیادی انجام می دهند، اشتباهاتی که ممکن است با رعایت چند موضوع بسیار ساده برطرف شوند. با رعایت مقداری اصول و استارندارد مطمئن باشید که بازاریابی ایمیلی به شما جواب خواهد داد. استفاده از روش صحیح بازاریابی ایمیلی بسیار اهمیت دارد.
ما در اینجا به چند نکته و راه ساده برای افزایش نرخ فروش محصولات و افزایش درآمد بیشتر توسط بازاریابی ایمیلی به شما معرفی می کنیم:
تعداد ایمیل های بیشتر ولی هوشمندانه تر
احتمالا در گذشته توصیه هایی در مورد بازاریابی ایمیلی شنیده اید، ماحقیقت این است که هرچه ارسال ایمیل و بازاریابی ازاین طریق بیشترباشد،مطمئناًفروش شمانیزبیشترخواهدشد. به مراتب فروش شمابیشتر می شود چون هم فرصتهای بیشتری به خریداران میدهیدوهم مشوق خریدآنهاخواهید شد. درضمن ارتباط بهتری راباافراد گسترش خواهیدداد. در آخر فروش در کسب و کار تان به طور فوق العاده ای بیشتر و بهبود خواهدیافت. امااین افزایش چقدرخواهدبود؟ در کسب و کار های مختلف این می تواند متفاوت باشد اما معمولاً حدود بین 10٪ تا 15% از طریق ایمیل به مقدار فروش افزایش خواهد داد. این صحت دارد این مقدار افزایش خوب به نظر میرسد.
مانند حرفه ای ها عمل کنید.
در این نوع بازاریابی اینترنتی ارسال ایمیل های محافظه کارانه و رسمی را کنار بگذارید، این روش بسیار تکراری شده است. افراد معمولاً ترجیح می دهند با شما ارتبط راحت تری برقرار کنند، نه این که به صورت کاملا رسمی بنابراین شیوهء نگارش در این ایمیل ها از یک شخص به یک انسان دیگر است، باید از واژه های "شما" و "من" استفاده شود. حتی اگر از یک شرکت بزرگ برای افراد ایمیل ارسال می کنید.
طرح های حرفه ای و خلاقانه در بازاریابی ایمیلی
به دلایل مختلفی ارسال ایمیل هایی با طرح های حرفه ای و خلاقانه ، مشتریان را تشویق به ورود به وب سایت شما می کند.
نکته دیگری وجود دارد اگر خبروایمیل تان حاوی تصاویر هم باشد، نمایش آن بیشتر اوقات به سختی اتفاق می افتد. همچنین قالب بندی اچ تی ام ال هم به این صورت است که باید از کد های اچ تی ام ال بسیار ساده مانند متون ساده استفاده کنید.
در ایمیل سعی کنید کاربر را وادار به انجام عملی کنید
این امررابرای خودتبدیل به قانون کنیدکه درهرایمیلی که ارسال میکنید بایددارای یک فعالیت بوده (همان عملیاتی که تمایل داریدخوانندگان آنرا انجام دهند) تا کاربران از وب سایت بازدید کرده و یا چیزی خریداری کرده و یا اقدامی بکنند.
در مورد هر چیزی بنویسید!
بسیاری از کسب و کار ها ایمیلهای خودرا بصورت بسیارخسته کننده مینویسند. ایمیلهای کسل کننده ای که فقط در مورد کسب و کار آنلاین خودمینویسید. توصیه میشود که هرگز این عمل را انجام ندهید. در ایمیل های خود میتوانید تاحدودی ازجزئیات فردی در مورد زندگی و بیوگرافی خودو یاهرچیزی که در مورد شما می تواندجالب باشد بنویسید.
به یاد داشته باشید که باید سعی کنید که بسیار خوب است با افراد ارتباطی برقرار کنید و از طریق به اشتراک گذاری مطالب در موردخودتان میتوانید این کارراانجام دهید.
این درست است که اگر از روش مناسب استفاده کنید، بازاریابی ایمیلی بسیار سریع، کارآمد، موثر وبسیار ارزان میباشد. این 5 نکته نیز شروع خوبی برای شما خواهد بود.
بازاریابی ارجاعی
یک نوع از بازاریابی اینترنتی، بازاریابی ارجاعی می باشد.
بازاریابی واسته ای
در این نوع بازاریابی فروش توسط شخص ثالثی صورت می گیرد. در حقیقت محصولات و خدمات وب سایت ما توسط وب سایت فروشگاه دیگری به فروش می رسد. در این نوع بازاریابی درصدی از فروش وب سایت برای این فروشگاه یا شخص واسط درنظر گرفته می شود.
بازاریابی آف پیج: Off Page Marketing
در این نوع بازاریابی اینترنتی با قراردادن اطلاعات و متون و تصاویر و لینک های وب سایت تان بر روی وب سایت های دیگر بازدید و توجه را به وب سایت خود معطوف میکنید.
بازاریابی آن پیج: On Page Marketing
در این نوع بازاریابی اینترنتی رعایت تمامی قواعد و قوانین مربوط به طراحی وب سایت و درون وب سایت بسیار اهمیت دارند.
بازاریابی ویدیویی: Video Marketing
در بازاریابی ویدیویی با استفاده از انتشار ویدیو ها مانند ویدیو هایی که در یوتیوب و سایت هایی از این قبیل صورت میگیرد.
در دنیای امروز که خریدهای اینترنتی روز به روز در حال بیشتر شدن است ، مردم در حال حرکت به سمت تبلیغاتی ویدئویی هستند زیرا تبلیغات ویدئویی را قابل اعتماد تر می دانند. بازاریابی ویدئویی یعنی اینکه شما از طریق ساختن فیلم ویدئویی اقدام به جذب مشتری های جدید نمایید. استفاده از ویدئو در وب سایت علاوه بر افزایش فروش باعث افزایش ترافیک سایتتان نیز خواهد شد ولی بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین از این مسئله غافل هستند. با توجه به این مسئله که مردم به سمت بازاریابی ویدئویی در حرکت هستند ، موتورهای جستجو به ویژه گوگل نیز برای بازاریابی ویدئویی اهمیت خاصی قائل شده و امتیازهایی را برای افرادی که در حال استفاده از آن هستند در نظر دارد.
برای اینکه بازاریابی اینترنتی ویدیویی بهتر داشته باشید به نکات زیر توجه فرمایید
استفاده از عنوان مناسب ، استفاده از همان عنوان برای کلمات کلیدی
اگر عنوانی را برای ویدئو در نظر گرفته و از همان عنوان در کلمات کلیدی نیز استفاده نمایید ، موتورهای جستجو آن را راحت تر پیدا کرده و در نتیجه ویدئوی شما رتبه های بالاتری کسب خواهد کرد.
افزودن متن به ویدئو، برای توضیحات تکمیلی و بیشتر
با افزودن متنی مختصر و مفید به ویدئوی خود باعث میشوید که به سئو سایت خود بیش از پیش کمک نمایید همچنین برای ویدئوی خود رتبه های بهتری در موتورهای جستجو کسب نمایید.
افزودن بخش ارسال نظرات به ویدیو
اجازه دهید کاربران نظرات خود را با شما در میان بگذارند تا نسبت به کمی ها و کاستی های ویدئوی خود اطلاعات کاملی بدست آورده و در ویدئوهای بعدی آن ها را برطرف نمایید.
افزودن بخش اشتراک گذاری ویدیو
ویدئوهای خود را در شبکه های اجتماعی و مجازی به اشتراک بگذارید تا سئو وب سایت تان نیز بهبود پیدا کند.
مقالات تخصصی وب سایت مرتبط با بازاریابی اینترنتی